Hirdetés
. Hirdetés

Miért vesz James Bond mobilhirdetéseket?

|

Amerikai kutatók szerint a helyhez és appokhoz kötött hirdetések vásárlói veszedelmesen sokat megtudhatnak személyek mozgásáról és applikáció-használatáról.

Hirdetés

Hirdetés

A University of Washington kutatói bebizonyították, hogy mobilapplikációkban megjelenő hirdetések segítségével érzékeny információk gyűjthetők személyek pozíciójával és aplikáció-használatával kapcsolatban.

A trükk az volt, hogy megadott helyekhez és appokhoz kötődő hirdetéseket vásároltak, és megnézték, mely mobil előfizetők felelnek meg a célzásnak. Tíz különböző appban (Grindr, Imgur, Talkatone stb.) tesztelték a reklámokat, és minden esetben széleskörűen hozzáférhető hirdetési hálózatokat használtak.

Az appokban megjelenő reklámoknál a hirdetés vásárlóiként  tudomást szereztek a felhasználó rendszerén telepített aplikációkról, a helyinfót pedig úgy tudták kinyerni, hogy meghatározott helyhez kötötték a hirdetéseket, és a hirdetési hálózat értesítette őket, ha egy felhasználó a zónába érkezett.

Ezekkel a technikákkal könnyű visszaélni. Egy vállalkozás a helyhez kötött hirdetésekkel például nyomon követheti a mozgásokat a konkurens főhadiszállásán, az applikáció-specifikus infók pedig feltárhatják a felhasználók szexuális orientációját vagy vallási kötődését.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.