Hirdetés
. Hirdetés

Átkattintásos csalók ellen szövetkezik a Microsoft

|

A vállalat szerint burjánzik a csalás a 32 milliárd dolláros üzletágban.

Hirdetés

Annak érdekében, hogy gátat szabjanak az átkattintásos csalások terjedésének, amely során a hirdetők értéktelen klikkekért fizetnek, a Microsoft összehozza a kártékony szoftverek elemzőit az online reklámozással kapcsolatos csalások szakértőivel. A Microsoft Malware Protection Center (MMPC) a vállalat - korábban adCenter néven ismert - internetes hirdetési rendszerének, a Bing Ads-nek online helyszínelő csapatával dolgozik majd együtt, írta Nikola Livic MMPC szoftverfejlesztő.

klikk
klikk

“Két relatíve eltérő szakterületről és eszközkészletről beszélünk, a malware-ről és az online reklámozásról, valamint olyan megelőző rendszer és folyamat megalkotásáról, ami felismeri az átkattintásos csalás haszonélvezőinek teljes láncolatát” - írta Livic.

A Microsoft a biztonsági rendszereket tesztelő és értékelő NSS Labs statisztikáit idézte, ami szerint a rosszindulatú szoftverek 60-70 százalékát azért tervezik meg, hogy átkattintásos csalásokat hajtsanak végre. “A mai napig 3 rosszindulatú szoftvercsaládot azonosítottunk amik ilyen módszerrel szereznek pénzt, és visszaszereztük ezeket a bűnös módon megszerzett javakat a nyerészkedőktől” -írta Livic.

Hirdetés

Az átkattintásos csalás komoly veszteséget okoz a hirdetőknek hiszen olyan klikkekért fizetnek amik nem hoznak ügyfeleket vagy akár csak potenciális ügyfeleket. A csalás a hirdető hálózatoknak is érzékeny pontja, akik a több klikkből többet keresnek ugyan, de ha a jelenség nagyon elterjed akkor elveszíthetik kuncsaftjaikat.

A Microsoft néhány megdöbbentően magas statisztikai adatot citált alátámasztandó azon állítását, hogy a 2011-ben 32 milliárd dolláros online reklámüzletben “burjánzik” az átkattintásos csalás. A vállalat az augusztusban Helsinkiben rendezett ACM Special Interest Group on Data Communication konferenciáján bemutatott kutatás adataiból idézett.

A Microsoft Research valamint a University of Texas három kutatója által elkészített dokumentumban megpróbálták felbecsülni az átkattintásos csalás mértékét úgy, hogy összevetették azon felhazsnálók számát, akik a hirdetésekre kattintottak azokéval, akik egy idő után maguktól jutottak el a hirdető weboldalára. A megvizsgált tíz reklámhálózat között vannak olyanok is amiket a Google, a Microsoft vagy a Facebook üzemeltet. A kutatókkal egyik cég sem volt hajlandó adatokat közölni az oldalaikon történt átkattintásos csalásokról.

Az ilyen csalások felmérése nem könnyű feladat hiszen a hirdetőhálózatok nem ismerik az érzékelő rendszereik hibaszázalékát így könnyen alábecsülik ezek számát. Az elemző cégek pedig nem engedik, hogy rendszereiket átvizsgálják, így a hálózatok nyugodt szívvel állítják azt, hogy az elemzők túlbecsülik a számokat.

A kutatók elmondták, a reklám kattintások felénél, illetve a mobil reklám kattintások harmadánál találtak bizonyítékot a megkérdőjelezhető aktivitásra. Összességében a reklám kattintások 22 százaléka volt csalás, írta Livic.

A Google-t és a Facebook-ot rendszeresen megvádolták, hogy az átkattintásos csalás nagyobb számban van jelen hálózataikon mint azt hajlamosak beismerni. A Google szerint az AdWords-ön csak a kattintások kevesebb mint 10 százaléka ilyen.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.