Hirdetés
. Hirdetés

SAP SAPPHIRE 2025 - Munkabajnok AI ügynökök

|

Mindenütt jelen lévő, proaktív virtuális asszisztenseket, a vállalati együttműködést automatizáló AI ügynökök hálózatát és az üzleti adatfelhőre épülő, intelligens alkalmazásokat jelentett be az SAP. A cég éves konferenciáján debütáló megoldásokkal a szervezetek akár 30 százalékkal növelhetik termelékenységüket, és a gazdasági környezet kiszámíthatatlanságát is könnyebben kezelhetik.

Hirdetés

Iparágtól és földrajzi régiótól függetlenül minden vállalat ugyanazzal a kihívással, a kereskedelmet sújtó zavarokkal, a törvényi követelmények változásával, a mesterséges intelligencia szervezeti működést és emberi munkaerőt átformáló hatásával, röviden a bizonytalanság problémájával szembesül, mondta Christian Klein, az SAP vezérigazgatója a májusban Orlandóban megtartott Sapphire 2025 konferencia nyitó előadásában.

Bár a makrogazdasági folyamatokat jellemző kiszámíthatatlanságnak egyetlen szállító, így az SAP sem vethet véget, olyan AI eszközök és üzleti alkalmazások sorát jelentette be - és teszi általánosan elérhetővé az idei év harmadik negyedében -, amelyekkel a szervezetek nemcsak a piacokat uraló bizonytalanságot kezelhetik magabiztosabban, hanem üzleti termelékenységüket is jelentős mértékben, akár 30 százalékkal növelhetik.

Tettre kész AI asszisztens a műveletsávban

Az SAP például új képességekkel ruházta fel Joule copilot alkalmazását, így az mindenkor, mindenütt elérhető virtuális asszisztensként rendszereken átívelő, egységes felhasználói élménnyel fogja segíteni a munkavégzést, függetlenül attól, hogy a vállalati alkalmazottak az SAP vagy éppen más szállító felhőalapú szoftverével dolgoznak - ezt szolgálja majd az új műveletsáv (action bar), valamint a Joule és a Microsoft 365 Copilot közötti, kétirányú integráció is.

Christian Klein, az SAP vezérigazgatója

Virtuális asszisztense mindezen információ birtokában proaktív módon felismeri a felhasználó szándékait, így külön promptolás nélkül is hatékonyan segíti az adatok felkutatását és a friss felismerések kinyerését, végső soron az alkalmazottak még szélesebb körében hozzáférhetőbbé teszi a mesterséges intelligenciát, és növeli az üzlet termelékenységét, mondta az SAP.

A szoftvercég által tavaly szeptemberben felvásárolt WalkMe technológiájára épülő műveletsáv folyamatosan tanul az SAP és más szállítók felhőalapú alkalmazásaiban dolgozó felhasználók munkavégzéséből és az üzleti kontextusból. A Joule ennek alapján kezdeményező módon valós idejű felismerésekkel, javaslatokkal és támogatással segíti az alkalmazottakat feladataik ellátásában, legyen szó egyszerű levélírásról, részletes árajánlat összeállításáról vagy egy pénzügyi tranzakció kivizsgálásáról.

Technológiai partnerével, a Perplexity AI-vel közösen az SAP egy mesterséges intelligenciára épülő válaszmotort is bejelentett, amely valós időben és megbízható módon, pontosan megválaszolja a vállalati felhasználók kérdéseit. A Preplexity pontosságával és transzparenciájával felruházva a Joule asszisztenshez hasonlóan az SAP AI ügynökei (agentjei) is információgazdag, üzleti kontextusba ágyazott válaszokat fognak generálni az SAP Business Suite alkalmazásaiban elérhető adatok és a Preplexity AI felől érkező, külső jelzések alapján. Az együttműködésnek köszönhetően a szervezetek továbbfejlesztett, használatra kész analitikai és döntéstámogató megoldást kapnak az SAP Cloud ERP szoftvereiben.

Vállalati együttműködés önvezérléssel

Joule Agents kínálatát is az AI ügynökök kibővített hálózatával frissítette az SAP az IT rendszereken és vállalati területeken átívelő együttműködés további automatizálásához, a még tájékozottabb betekintéshez és a hatékonyság növeléséhez. Iparági partnereivel karöltve az együttműködő ügynökök ökoszisztémáját kínálja, amelyek emberi közreműködés nélkül is végre tudnak hajtani összetett, végponttól végpontig érő folyamatokat, mondta a szoftvercég.

Hirdetés

Interoperabilitásának, valamint az SAP Business Suite alkalmazásaiban megjelenő, mély iparági szakértelemnek köszönhetően ez az ügynöki mesterséges intelligencia kézzelfogható üzleti eredményekkel szolgál, hallotta a konferencia közönsége. Az SAP ügynökei ugyanis az egyszerű javaslatadásnál jóval többre képesek, fejlett érvelő algoritmusaikkal végig tudják gondolni a bonyolult üzleti problémákat, összehangolnak a rendszerek között, eldöntik, milyen intézkedések szükségesek, és önállóan - emberi felügyelet nélkül - intézkednek.

Az SAP Business Data Cloud üzleti adatfelhőjére támaszkodó Joule ügynökök a szoftvercég és más szállítók alkalmazásaiban kezelt vállalati adatokat egyaránt elérik, mélyrehatóan értik azok szerkezetét és összefüggéseit, valamint a folyamatokat és a szélesebb üzleti kontextust is. A frissen bejelentett AI ügynökök hálózata olyan funkciókat ölel fel a területeken átívelő folyamatok javítása, a működés ésszerűsítése és a döntéshozás gyorsítása érdekében, mint az ügyfélélmény, az ellátási lánc és a kiadások kezelése, a pénzügy, valamint a humán tőke menedzselése.

Az árajánlat készítő ügynök például az ajánlatkérő levél alapján küldésre kész ajánlatot és megrendelést hoz létre, lehetővé téve azt is, hogy az ügyfél módosítsa a megrendelést, miközben a kézi adatbevitel kiiktatásával a hibázás kockázatát is megszünteti. A karbantartás-tervező ügynök valós idejű adatokból kiindulva ad javaslatot a karbantartás időbeosztásának módosítására, ezáltal gyorsítja a tervezést, segíti az erőforrások pontosabb elosztását, és csökkenti a fennakadások, nem tervezett leállások számát. A vitarendező ügynök pedig a vitatott részletek és a vonatkozó üzleti adatok, információk áttekintésével ellenőrzi az ügyeket, majd javaslatot ad megoldásukra is. Emberek által előzőleg jóváhagyott megoldások közül választ, így gyorsan lezárja a vitákat, amivel a pénzáramlást és az ügyfelek elégedettségét is javítja.

Ügynöki mesterséges intelligenciájával kapcsolatban az SAP több - új, illetve kibővített - partneri együttműködést is bejelentett Orlandóban. A Google Clouddal együtt támogatja például az Agent2Agent protokoll fejlesztését, amely az AI ügynökök platformok közötti biztonságos együttműködését alapozza meg.

SAP Sapphire 2025

A Mistral AI-val közösen a pénzügyi alapfolyamatokhoz - elsőként az aktív időbeli elhatárolásokhoz - fejleszt AI ügynököket az SAP, továbbá tervezi, hogy a mesterséges intelligencia alapú automatizálást az NVIDIA Llama Nemotron érvelő modellek integrálásával is javítja, lehetővé téve a vállalati működés további optimalizálását.

Ugyancsak a konferencián premierezett az AI Foundation, amely az SAP Business AI megoldások "operációs rendszereként" a mesterséges intelligenciára épülő alkalmazások fejlesztését hivatott egyszerűbbé és hatékonyabbá tenni. A szoftvercég ismert megoldásaiból - többek között a Generative AI Hub, a Joule Studio és a Knowledge Graph képességeiből - felépülő AI Foundation révén a fejlesztők egy helyen érik el a teljes eszközkészletet, amellyel egyedi AI megoldásokat építhetnek, bővíthetnek, futtathatnak és skálázhatnak, így gyorsabb innovációhoz, nagyobb termelékenységhez és költséghatékonysághoz segíthetik a vállalatokat.

Intelligens alkalmazások az adatfelhőben

Idén februárban bejelentett Business Data Cloud megoldását az SAP most újabb intelligens alkalmazásokkal és adattermékekkel bővítette. Az alkotóelemekből összerakható, előre elkészített intelligens alkalmazások adattermékeket, AI képességeket és üzleti szimulációkat integrálnak a vállalati döntéshozás támogatásához. Az összes üzletágat átfogó alkalmazások automatizálják és összehangolják (orkesztrálják) mind az analitikai, mind a tranzakciós munkafolyamatokat, továbbá tanulnak a vállalat adataiból és használatuk mintáiból, hogy a rutinszerű feladatok automatizálásával is növeljék a hatékonyságot.

Az Orlandóban bemutatott People Intelligence alkalmazás segítségével például a HR osztály szakemberei és az üzleti döntéshozók is proaktív módon hozhatnak tájékozottabb döntéseket az emberi munkaerőt érintő, stratégiai fontosságú intézkedésekhez. A Business Data Cloud adatfelhőjében jelennek majd meg az SAP Sustainability Control Tower, a 360 Customer és a Spend Control Tower képességei is, és olyan intelligens alkalmazásokba fognak beépülni, mint a Core ERP Intelligence, a Customer Intelligence, a Finance Intelligence és a Spend Intelligence, hogy a fenntarthatóság növelését, valamint az ügyfélkapcsolatok és a pénzügyek kezelését támogassák.

Konferenciáján az SAP a Business Suite friss csomagjait is bejelentette, amelyekkel a vállalatok még egyszerűbben vezethetnek be felhőalapú megoldásokat egy-egy specifikus üzleti kihívás gyorsabb megválaszolásához. Nem utolsósorban a Sapphire 2025 pódiumán premierezett a szoftvercég új megoldása, amely szintén a szervezetek felhős átállását gyorsíthatja. Az SAP Signavio és LeanIX felügyeleti platformjaival nyert betekintés alapján ez a megoldás a Joule asszisztens közvetítésével ad személyre szabott útmutatást és javasol intézkedéseket, amelyek akár 35 százalékkal gyorsíthatják a vállalat transzformációs céljainak elérését.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.