Hirdetés
. Hirdetés

Szárnyalt az Apple, szenvedett a Huawei

|

A Canalys piackutató cég adatai szerint az okostelefon-értékesítések 1 százalékkal nőttek 2019 utolsó negyedévében az előző év azonos időszakához képest.

Hirdetés

Az Apple adta el a legtöbb, 78 millió darab okostelefont az év utolsó három hónapjában: az előző év azonos időszakához képest a növekedés 9 százalékos volt. A kiváló eredmény az iPhone 11-es modellek iránti nagy keresletnek köszönhető. A második helyen a Samsung végzett 71 millió eladott okostelefonnal (ez 1 százalékos növekedésnek felel meg), míg a Huawei kénytelen volt beérni a harmadik hellyel: 56 millió értékesített okosmobil, 7 százalékos visszaesés.

Hirdetés

Amikor pár éve először tapasztalhattuk az okostelefon-piac zsugorodását, az elemzők úgy vélekedtek, hogy az iparág a növekedési fázisból egy ciklikus szakaszba lép át. Ez történik most. A növekedési momentum nem tart majd örökké, csúcsokat és visszaeséseket fogunk megélni, ahogy az emberek újmobil-vásárlásai elérnek egy új egyensúlyi pontot.  

A feltörekvő piacokon a gyártók az alacsonyabb árú modellek értékesítésére összpontosítottak az időszakban: így például a Vivo kivételesen nagy sikert ért el Indonéziában az olcsó Y91C-vel. Az Apple ugyancsak sikeres volt ezekben az országokban, mivel az olcsóbb iPhone 11 modell több vásárlót vonzott, mint amire számítani lehetett.

A tavalyi év harmadik és negyedik negyedévi növekedése ellenére 2019 egészében 2 százalékkal 1,37 milliárdra csökkentek a globális okostelefon-eladások. 2018-ban a Huawei hatalmas darabot szakított le a Samsung piaci részesedéséből, és mindenki azt várta, hogy ez a tendencia tavaly folytatódni fog. Azonban a Samsung felkészült a háborúzásra, drasztikusan növelte a portfólióját, míg a Huawei-t rendkívül hátrányosan érintették az ellene tavaly májusban elrendelt és azóta is érvényben lévő amerikai kereskedelmi szankciók. 

Mindezek eredményeképpen a Samsung piaci részesdése 21,8 százalékra nőtt 2019-ben az előző évi 21,1 százalékról, a Huawei maradt a második 17,6 százalékkal (és még így is 17 százalékkal nőtt a forgalma, egy évvel korábban pedig még csupán 14,8 százalék volt a piaci részesedése), harmadik lett az Apple 14,5 százalékkal.

Szakértők szerint az okostelefon-piac csökkenése nem jelenti azt, hogy az emberek kevesebbet használnák a mobiljukat, a valóságban sokkal jobban függnek az okostelefonjuktól, mint valaha.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.