Hirdetés
. Hirdetés

Kyndryl - Ügynöki AI és az emberi tényező

|

A humán munkaerő képességeit kiegészítő, önállóan működő és tanuló AI ügynökök gyorsabb bevezetését és összehangolását segítő keretrendszerrel jelentkezett a Kyndryl. Ügynöki mesterséges intelligenciával a vállalatok dinamikusan válaszolhatnak a folyamatosan változó igényekre és körülményekre, de ehhez alkalmazottaik megfelelő felkészítéséről is gondoskodniuk kell, mutatott rá globális felmérése alapján a technológiai szolgáltató.

Hirdetés

A Kyndryl Agentic AI Framework ügynöki mesterséges intelligenciára épülő megoldásaik - helyi, felhős vagy hibrid környezetben történő - bevezetésében, telepítésében és skálázásában, ezáltal üzleti működésük átalakításában és javításában segíti a vállalatokat. Az idén júliusban bejelentett keretrendszer mindehhez fejlett algoritmusok, az öntanulás és -optimalizálás, valamint biztonságos AI ügynökök képességeit ötvözi, amelyek a bonyolult adatokból világos felismerésekre, érthető következtetésekre jutnak.

Az Agentic AI Framework a világszerte több ezer kritikus fontosságú infrastruktúrát tervező, telepítő és üzemeltető technológiai szolgáltató szakértelmére, valamint a mesterséges intelligenciájával havonta több mint 12 millió elemzést végző Kyndryl Bridge nyílt integrációs platform mély betekintésére támaszkodik. Amint az IT osztályon dolgozó szakemberek kijelölnek egy feladatot, meghatároznak egy célt, a keretrendszer felügyeleti ügynöke az infrastruktúra különböző alkotóelemeire szakosodott AI ügynökök dinamikus csapatait állítja fel, amelyek speciális tudásukat egyesítve a kívánt eredményre vezető intézkedéseket javasolnak, illetve önállóan intézkednek, miközben a felügyeleti ügynök a vállalati informatikusoknak folyamatos rálátást ad a fejleményekre.

- Ügyfeleink világszerte versenyképességük növelésére vezetnek be ügynöki mesterséges intelligenciát, amely mindinkább kihat teljes informatikai környezetükre, alkalmazásaikat és munkafolyamataikat is beleértve - mondta Ismail Amla, a Kyndryl Consult vezető alelnöke. - Helyzetünkből adódóan holisztikus, az infrastruktúrát előtérbe helyező perspektívát tudunk mutatni az AI kritikus fontosságú rendszereken történő bevezetéséhez és biztonságos skálázásához. Egyedülálló betekintésünk alapján, amelyet Kyndryl Bridge platformunk biztosít, valamint a világ legnagyobb technológiai környezeteinek kezelésében szerzett tapasztalatunkkal segítünk a vállalatoknak ügynöki mesterséges intelligenciára épülő megoldásaik innovációs és üzleti célokhoz illeszkedő megtervezésében, bevezetésében és futtatásában.

Kettőn áll az ügynöki mesterséges intelligencia sikeres alkalmazása

Bizalom és biztonság a fókuszban

A szervezetek a Kyndryl Consult tanácsadói közreműködésével számos iparágban már az új keretrendszer felfedezésén és gyakorlati alkalmazásán dolgoznak, mondta a technológiai szolgáltató. Az egyik nemzeti kormány például kiterjedt és összetett informatikai környezetében támaszkodna az Agentic AI Framework fejlett képességeire, hogy a mesterséges intelligencia transzparens és felelősségteljes bevezetésével és használatával javítsa a közszolgáltatások minőségét és a polgárok ügyfélélményét, biztosítsa a törvényi megfelelést és csökkentse a szabálysértés kockázatát. A tervezett AI képességek révén a kormányzati alkalmazottak többek között olyan mutatók alakulását kísérhetik és elemezhetik majd valós időben, mint a közúti forgalom sűrűsége, a szabad kórházi ágyak száma és az iskolák látogatottsága, így intézkedéseiket a jó gyakorlathoz igazíthatják, és a szolgáltatásokat hatékonyabban működtethetik.

Egy vezető pénzügyi intézet pedig, amely a megfelelési követelmények teljesítését automatizálná, valamint IT környezetét optimalizálná és a szolgáltatások szállítását gyorsítaná AI ügynökök segítségével, nagyobb agilitást és kiberbiztonsági ellenálló képességet, hosszú távú innovációs és üzemeltetési hatékonyságot vár az Agentic AI Framework bevezetésétől.

A bizalmat és biztonságot szem előtt tartó szervezetek az új keretrendszer segítségével magabiztosan vezethetik be ügynöki mesterséges intelligenciára épülő megoldásaikat, mondta a szolgáltató. Az Agentic AI Framework a titkosítás iparági szabványai, a következetesen beágyazott adatvédelem és a zero-trust biztonság elvei szerint épül fel, biztosítja az AI ügynökök által végzett munka követhetőségét és megmagyarázhatóságát, és az AI-alapú folyamatokba vetett bizalmat folyamatos emberi felügyelettel is erősíti. Intelligens, öntanuló képességénél fogva a keretrendszer emellett speciális iparági igények szerint gyorsan testre szabható, így használati esetek és projektek széles körében alkalmazható, amit a Kyndryl Consult ügyfelekkel együttműködő szakemberei a felméréstől kezdve a bevezetés minden szakaszán át támogatnak.

Hirdetés

Kritikus pillanatban érkezik az Agentic AI Framework, mutatott rá a technológiai szolgáltató, nemrégiben közreadott jelentése (2025 People Readiness Report) szerint ugyanis sok vállalat egyelőre nehezen tudja kimutatni a mesterséges intelligencia használatából származó előnyöket. Tíz megkérdezett vezető közül mindössze négy mondta például, hogy AI képességekkel javítani tudták a döntéshozást, vagy jobb üzleti eredményeket értek el, és csupán ötödük számolhatott be arról, hogy a mesterséges intelligenciával elsősorban termékek és szolgáltatások fejlesztését támogatják.

Technológiához kultúra is kell

Mély szakadék tátong a vállalati AI beruházások és az emberi munkaerő felkészítését célzó ráfordítások között, állapította meg a Kyndryl jelentésében, amelyhez a világ nyolc országában, összesen 25 iparágban ezernél több üzleti és technológiai vezető körében készített felmérést.

A begyűjtött válaszok alapján a vállalatok zöme (95 százaléka) beruházott már a mesterséges intelligencia bevezetésébe, a megkérdezett vezetők 70 százaléka mégis úgy ítéli, alkalmazottaikat még nem készítették fel a technológia eredményes használatára - szűk többségük (51 százalékuk) szerint szervezetük híján van az AI menedzseléséhez szükséges szakértelemnek, míg közel felük (45 százalékuk) kijelentette, embereik többnyire elutasítóak vagy egyenesen ellenségesek az új technológiával szemben. Az emberi munkaerő AI-készültsége ugyanakkor iparáganként eltérő mértékű, a vezetők elmondása szerint az a pénzügyi szektorban lehet a legmagasabb fokú, míg a skála másik végére az egészségügy sorolható.

Ennek tükrében talán kevésbé meglepő, hogy a mesterséges intelligencia - leggyakrabban a generatív AI - bevezetésével széles körben próbálkozó vállalatok többsége egyelőre nem tud különösebb értéket teremteni a technológia használatával.

Az ügynöki AI keretrendszer működése

Figyelemre méltó, hogy ezt a helyzetet az üzleti és a technológiai vezetők eltérően ítélik meg. Sokkal több vállalatvezető mondta például, hogy szervezetük még az AI-bevezetés korai szakaszában jár, és ők azok, akik két és félszer nagyobb valószínűséggel jelentik ki, hogy infrastruktúrájuk sem alkalmas a technológia támogatására. Az üzleti vezetők emellett a vállalatuknál hiányolt AI-készségek pótlását is sokkal inkább házon kívüli tehetség bevonásával, semmint meglévő alkalmazottaik továbbképzésével oldanák meg.

Kutatásában a Kyndryl ugyanakkor a szervezetek egy szűk táborát - a megkérdezettek 14 százalékát - is azonosította, amelyek nemcsak a mesterséges intelligencia bevezetésébe, hanem ezzel összhangban emberi munkaerejük megfelelő felkészítésébe is beruháztak - és másoktól eltérően máris tapasztalják ráfordításaik pozitív megtérülését. Az élenjárók közé sorolt vállalatok közös vonása, hogy az AI-bevezetés három legnagyobb akadályát - a változás kezelését, valamint a bizalom és a képességek hiányát - egyaránt leküzdötte.

Háromszor nagyobb valószínűséggel számoltak be például arról, hogy a mesterséges intelligencia munkahelyi bevezetését teljes körű változáskezelő stratégiával támogatták, és a többi szervezethez képest 29 százalékkal ritkábban említették, hogy alkalmazottaik munkájukat féltették volna az új technológiától. Az élenjáró vállalatok 67 százaléka azzal is inkább egyetértett, hogy minden eszköz és folyamat rendelkezésükre áll az emberi munkaerő meglévő képességeinek felméréséhez - és tíz közül négyen mondták, hogy a képességeket illetően nem szembesülnek kihívásokkal.

Bár a modern adatarchitektúra és technológiai infrastruktúra a mesterséges intelligencia sikeres bevezetéséhez nélkülözhetetlen, a felmérés eredményeiből kitűnik, hogy a szervezetek, amelyek eközben kevesebb gondot fordítanak emberi munkaerejükre, lemaradnak.

- Felkészíteni a munkaerőt az AI korszakára, amilyen könnyű ezt mondani, olyan nehéz megvalósítani, de az üzleti vezetők sürgős feladata - mondta Maryjo Charbonnier, a Kyndryl HR igazgatója. - Vállalatunknál kultúrafejlesztő programok, valamint rendszerek egész ökoszisztémáját működtetjük, hogy embereinket felkészítsük a folyamatos változásra. Mindez az AI üzleti hatásainak előrejelzésére, a készségek mérésére és ügyféligényekkel történő összehangolására, valamint egy többszintű megközelítésre is kiterjed, hogy a munkavállalók azokat a készségeket sajátítsák el, amelyekre szükségük lesz a generatív AI eszközökkel végzett, hatékony munkához.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.