A Marketer of the Year versenyre az európai marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation (EMC) tagszervezetei - köztük az MMSZ - Európa-szerte neveztek nemzeti jelölteket, akik közül egyéni interjúk során végül nyolc finalistát választott ki a zsűri.
Első helyen a magyar jelölt, Bánhegyi Zsófia végzett, őt követte Rafael Fernandez (Telefónica S.A.) Spanyolországból és Guiseppe Fiordispina (SEAT Deutschland GmbH) Németországból.
Bánhegyi Zsófia rendkívül megtisztelőnek tartja, hogy átvehette Dublinban a díjat, amely európai szinten ismeri el a marketingvezetők munkáját.
"Külön öröm, hogy Magyarországot képviselve hozhattam el a kontinens legmeghatározóbb szakemberének járó díjat, ezzel is bebizonyítva nemzetközi szinten, hogy a hazai szakma az élvonalban teljesít és halad előre, (...) továbbá hogy "egyben a női szakembereket, vezetőket is képviselhetem a díjjal, fontosnak tartom, hogy szerepük tovább erősödjön az európai és a magyar gazdasági szférában."
Bánhegyi Zsófia a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen és a London School of Economics egyetemen végzett, az ELTE Állam- és Jogtudományi Karon folytatta posztgraduális tanulmányait.
Az elmúlt csaknem 15 évben elsősorban a telekommunikáció és a szerencsejáték-iparág területén végezte tevékenységét marketing és kereskedelmi területen vezetői pozícióban a Magyar Telekom Csoport és a Szerencsejáték Zrt. vállalatoknál. Jelenleg a Magyar Marketing Szövetség alelnökeként szerepet vállal a marketing szektor kohéziójának és együttműködésének erősítésében.
Az EMC minden évben megrendezi a European Marketer of the Year megmérettetést, amellyel az európai marketing szakma legjobbjait, valamint a vállalataikhoz, az európai gazdasághoz és társadalomhoz való jelentős hozzájárulásukat ünnepli.