Hirdetés
. Hirdetés

A Google-t piszkálja a Bing

|

Elindult a Microsoft döntés-előkészítő keresőjének a reklámhadjárata. A Bing szembe megy a hagyományos keresőkkel. (Videó)

Hirdetés

Az Amerikai Egyesült Államokban tegnap este elrajtolt a Bing keresőpiacon rekord méretűnek számító 100 milliós bevezető reklámkampánya. Összehasonlításképpen a Google például az elmúlt évben "csak" 25 millió dollárt költött keresőjének népszerűsítésére, így mondhatjuk. hogy az elkövetkező napokban a tengerentúli médiumokat elárasztják majd a Microsoft hirdetései. Korábbi bejelentésük szerint ugyanis egész pályás letámadásba kezdenek és a tv-reklámok mellett a Bing ott virít majd a nyomtatott lapok hasábjain, a főbb online médiumok oldalain, sőt még a rádiókban is vásároltak reklámidőt.

 



A tegnap esti debütálás során ennek megfelelően a Bing fő műsoridőben egyszerre jelentkezett a CBS "Old Christie, a FOX "So You Thing You Can Dance" és az NBC "I'm a Celebrity...Get Me Out of Here" műsorainak a félidejében.

Az első tv-reklám tapasztalata alapján a redmondi szoftvercég az új, döntés-előkészítő keresőjével szembe megy a hagyományos keresőkkel. Így a világszinten 81,5 százalékos piaci részesedést maga mögött tudó Google bajszát is komolyan megpiszkálja. Még akkor is, ha az utóbbi neve egyszer sem hangzik el a bejátszásba.

A reklám(ok) leginkább a "keresési túlterheltségre" (search overload) fókuszálnak. Azokat a felhasználókat igyekszenek meggyőzni, akik valamilyen szinten elégedetlenek a mai keresőkkel.  Az eddigi megoldásokkal ugyanis szerintük ugyanis a felhasználók gyakran elvesznek a találatok tengerében, s csak nehezen találják meg azt, amit keresnek. Miközben sok irreleváns hivatkozáson kell nekik átverekedniük magukat.

Az első reklámban mindezt a pénzügyi krízishez hasonlítják. "Amíg mindenki elveszett a hivatkozások között, a rendszer összeomlott. Nincs szükségünk olyan kérésekre és kulcsszavakra, amelyek csak további kérdéseket és zavart generálnak. Mostantól a keresési túlterheltségnek örökre vége" - hangzik el a reklámban. "Itt az idő bingelni és dönteni" - teszik hozzá később.

Persze kérdéses, hogy a reklám első 30 másodperce mennyire lesz zavaró a tv előtt ülők számára, hiszen körülbelül úgy néz ki, mintha egy végzős filmrendező diák thriller-filmjével lenne dolgunk, ahol minden összeomlik. Talán beszédesebb és letisztultabb nála a második tv reklám, amely már tényleg a zavaróan sok találatra fókuszál meglehetősen látványos és szórakoztató módon.

 



Mivel hazánkban a Bing egyelőre csak erősen béta állapotú, ezért Magyarországon nagy valószínűséggel a televízióban nem fognak futni ezek a reklámok. S persze kérdéses az is, hogy a Bing a hatalmas kampány segítségével képes lesz-e egy nagyobb darabot kiszakítani a keresőpiac tortájából akkor, amikor minden oldal Google-optimalizált, s a felhasználók megszokásból az utóbbival keresnek.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.