Hirdetés
. Hirdetés

Az IBM is olcsó webmailt kínál cégeknek

|

Az IBM útjára bocsátotta ?irodai kommunikációs rendszerét?. A LotusLive iNotes a Google Apps és a Microsoft Exchange konkurense.

Hirdetés

Az IBM LotusLive iNotes egy on-demand e-mail, határidőnapló és kapcsolat menedzsment rendszer, amelynek árazása felhasználónként havi 3 dollártól indul és ezzel lényegesen olcsóbb, mint a Google Apps Premier Edition felhasználónként 50 dolláros éves díja. Az IBM tavaly jelentette be a zászlóshajó vállalati rendszerének, a Lotus Notes-nak a hosztolt változatát.

Az IBM azokat a nagyvállalatokat célozza, akik a helyileg működő e-mail rendszerüket szeretnék inkább szoftver mint szolgáltatás (SaS) alapokon működőre váltani, különösen azon felhasználók számára, akik nincsenek az íróasztalhoz láncolva. Abban is bíznak, hogy olyan kisebb vállalatokat is megnyernek a LotusLive iNotes-nak, akik érdeklődnek a SaS iránt, de fenntartásaik vannak velük szemben biztonsági okokból, vagy az olyan kimaradások miatt, mint amilyeneket a Gmail is produkált az elmúlt pár hónap során.

Az IBM új szolgáltatása az Outblaze nevű, Hong Kongi cégtől vásárolt technológián alapul. Sean Poulley a cég, e termékért is felelős alelnöke bár utalt a Google szolgáltatásának kimaradásaira, azt is elismerte, hogy nincs olyan cég, amely 100 százalékos rendelkezésre állást tudna garantálni az e fajta applikációknál, ?de az IBM-nek régóta fennálló pályarekordjai vannak a világ üzleti kritikus rendszereinek működtetésében".

Poulley szerint az IBM-nek esélye van arra is, hogy ügyfeleket hódítson el a Microsofttól, mivel a szoftveróriás még nincs kész a hamarosan érkező Exchange 2010 migrálásával.

A Gartner elemzője, Matt Cain szerint a bejelentés legfontosabb pontja az ár. ?Az Outblaze mindig is olcsó postafiókokat kínál. A Google már régóta benne van ebben az üzletben, a Microsoft is régóta benne van ebben az üzletben, most már az IBM is benne van. Ugyanakkor nem állítanám azt, hogy az IBM brand a szoftveren nem valamifajta érték. Egy nagyvállalat perspektívájából szemlélve, inkább vásárolnánk e-mail szolgáltatást az IBM-től, mint egy olyan cégtől, amit Outblaze-nek hívnak."

Cain szerint valószínűtlen, hogy az IBM árazási stratégiája arra késztetné a konkurenseket, hogy csökkentsék áraikat. Ugyanakkor a Microsoftnak már van egy havi 2 amerikai dolláros opciója az Exchange Online-on, melynek neve Íróasztal Nélküli Dolgozó (Deskless Worker).

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.