Hirdetés
. Hirdetés

Az Nvidia annak issza a levét, hogy túl sok GPU-t épített, de most valami újon dolgozik

|

A jelenlegi generációs Ampere GPU-k a következő generációsak mellett fognak élni.

Hirdetés

A PC eladások hirtelen bezuhantak ebben a negyedévben, így az Nvidia, akárcsak az Intel, hirtelen nagy nyomás alá került. A kérdés, hogy mit kezdenek a több milliárd dolláros növekedéssel, ami füstbe ment? Az Nvidia a második negyedéves eredmények bejelentése után azzal próbálta megnyugtatni a befektetőket, hogy elárulta, izgalmas dolgok lehetnek a láthatáron.

Az Nvidia részvényei több mint 42 százalékot estek eddig az év eleje óta, és az árfolyamnak a második negyedévi eredmények bejelentése sem használ. A CNBC jelentése szerint a társaság egy részvényre jutó nyeresége 0,51 dollár volt a második negyedévben a várt 1,26 dollárral szemben. A bevétele pedig 6,7 milliárd dollár a várt 8,10 milliárd dollárral szemben.

Hirdetés

Ennek több oka is volt, de az Nvidia vezérigazgatója, Jensen Huang megerősítette az egyik fő problémát, amit már hónapok óta sejteni lehetett, hogy a cég túl sok játék GPU-t gyártott, és most arra kényszerül, hogy kevesebb pénzért adja el őket. "Felesleges készletekkel találtuk magunkat szembe. A stratégiánk az, hogy a piacon jóval a jelenlegi eladási szintek alatt adjuk el a készleteket, hogy a csatornának lehetőséget adjunk a korrekcióra. A partnereinkkel közösen programokat hajtottunk végre a termék árpozícionálására a csatornában, hogy felkészüljünk a következő generációnkra" - mondta Huang a befektetőkkel folytatott telefonbeszélgetésen.

A The Verge értékelésében ez a következőképpen hangzik: Annak érdekében, hogy minél több RTX 3000-es grafikus kártyát és chipet adjon el, mielőtt az RTX 4000-es sorozat idén ősszel elkezd érkezni, az Nvidia csökkenti az árakat, a forgalmazók számára mindenképpen.

Ez nem feltétlenül jelenti, hogy egyből túl jó áron láthatunk grafikus kártyát vagy játéklaptopot, mert a végső ár a partnereken és a kiskereskedőkön múlik. De ezeknek a cégeknek is megvan a maguk ösztönzője a polcok megtisztítására, még ha ezt inkább leértékelésnek álcázzák is, mint általános árcsökkentésnek. Akárhogy is - írja a cikk -, a tendencia, amit látunk, abszolút lefelé mutat, és egyes kártyák ismét a gyártó által javasol listaáron (MSRP) jelennek meg, miután évekig 2-3-szoros árat kértek értük az eBay-en.

Az Nvidia azt is igyekszik jelezni, hogy a jelenlegi generációs Ampere GPU-k a következő generációsak mellett fognak élni. Huang szerint a jelenlegi generációs GPU-k "rá lesznek rétegezve" az "izgalmas következő generációs" chipekre. Utalt arra is, hogy a felhőalapú adatközpontokban lehet helye az extra GPU-knak. "Elég széles körben halljuk, hogy a GPU-kínálat hiánycikk a felhőben" - jegyzete meg. Az Nvidia számára tehát más lehetőségek is szóba jöhetnek, mint a GPU-k készletének egyszerű kiürítése alacsony árazással.

Másodszor, Collette Kress pénzügyi igazgató érdekes módon azt sugallta, hogy az Nvidia valami egészen mást tarthat a tarsolyában, hogy javítsa a játékból származó bevételeit. "A piac egy új szegmensét tervezzük elérni a játéktechnológiánkkal" - mondta a telefonbeszélgetésen.

Az Nvidia a Q2 2022-es eredménybeszámoló során ismételten hangsúlyozta, hogy a hirtelen bevételcsökkenés ellenére a játékkereslet valójában nem zuhant szakadékba, rámutatva, hogy a GeForce eladások még mindig 70 százalékkal nőttek a járvány előtti időszakhoz képest.

Az Nvidiának van néhány kisebb üzletága is. Professzionális vizualizációs ág, amely grafikus chipeket ad el vállalati használatra, éves szinten 4 százalékkal 496 millió dollárra esett vissza. Az autóipar továbbra is kicsi, bár éves szinten 45 százalékkal 220 millió dollárra nőtt. Az Nvidia közölte, hogy a dedikált kriptovaluta bányászati ​​chipjeiből, a CMP-ből származó bevétel "névleges" volt, ami hozzájárult az OEM és egyéb kategóriák éves 66 százalékos csökkenéséhez.

"A kriptovaluta piac volatilitása - például a kriptoárak csökkenése vagy a tranzakciók ellenőrzési módszerének változásai, beleértve a munkavégzés igazolását vagy a részesedés igazolását - a múltban hatással volt, és a jövőben is hatással lehet termékeink iránti keresletre és képességeinkre. hogy pontosan megbecsüljük. Nem tudjuk pontosan számszerűsíteni, hogy a visszafogott kriptovaluta-bányászat milyen mértékben járult hozzá a játékok iránti kereslet csökkenéséhez" - idézte Kress pénzügyi igazgatót a CNBC.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.