Hirdetés
. Hirdetés

Ázsia beleszeretett az Apple-be

|

A karácsonyi időszakban 33 százalékkal több Mac fogyott, mint egy éve. Az iPhone pedig duplázott.

Hirdetés

Történetének legnagyobb profitját hozta az Apple számára a december 26-tal zárult pénzügyi negyedév. A cég közlése szerint a karácsonyi szezonban 15,68 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak, ami a tavaly mért 2,26 milliárd dolláros profittal szemben 3,38 milliárd nyereséget jelentett.

 

 

leo2.jpg


A kimagaslóan jó eredményhez a Mac számítógépek és az iPhone készülékek egyaránt hozzájárultak. A gazdasági nehézségek ellenére előbbinél 33 százalékkal tudták növelni az eladásokat, ami összesen 3,36 millió eladott Mac-et jelentett. Mindehhez a földön megtalálható 283 Apple Store komolyan besegített, hiszen a cég közlése szerint a bolthálózatban több mint 50 millió vásárló tért be, akik számára összesen 689 ezer gépet értékesítettek. Mindez az összes eladott Mac durván egyötödének felel meg. Jó hír lehet e mellett az Apple részvényesei számára, hogy a gépeknek körülbelül a felét olyan felhasználók vásárolták, akik korábban nem rendelkezek Mac-kel.

Kína bevásárolt

A legnagyobb növekedést az ázsiai régió szolgáltatta, ahol összességében 54 százalékkal emelkedtek a Mac eladások. Sőt Kínában megduplázódtak, míg egy kicsit délebbre Ausztrália is 70 százalékos növekedést produkált. Mellettük az Apple képviselői kiemelték még az öreg kontinenst is, ahol Olaszországban, Franciaországban, Svájcban és Spanyolországban 40 százalékkal nőttek az eladások.

 

 

 

apple-iphone-3g-s-2_k.jpg

 
Ha a területi eloszlást nézzük, akkor az iPhone esetén is Ázsia pörgette fel az eladásokat, ám a Mac-nél sokkal drasztikusabb mértékben. Japánban 400 százalékos, a Távol-keleti régióban - köztük Kínával - 500 százalékos volt a növekedés. Ráadásul az Apple elmondása alapján az iPhone a cégek körében is népszerű, amit egy megdöbbentő adattal illusztráltak: a Fortune által összeállított TOP 500 cég 70 százaléka vagy áttért már iPhone-ra, vagy jelenleg is teszteli a készüléket, mérlegelve annak bevezetését. Mindez alapján a mobil készülék 100 százalékos növekedést tudott elérni, 8,7 millió darab eladott iPhone-nal.

Az Apple termékpalettájából egyedül csak az iPod eladások estek vissza, ami 8 százalékos csökkentést eredményezett. Habár ha mindehhez hozzátesszük, hogy az eladott 21 millió készülékkel az iPod még mindig veri riválisait, tovább növelve piaci részesedését, akkor már nem olyan rossz az összkép.

A cég egyébként a jó eredményeket talán szerénységből az újonnan bevezetett könyvelési rendszerrel magyarázta, amelynek köszönhetően már nem csúsztatva jelennek meg az eladások, hanem mindent az adott negyedévhez tudnak könyvelni. A fenti eredményeket látva azonban nem valószínű, hogy az Apple csupán e tényezőnek köszönheti kimagasló profitját. 
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.