Hirdetés
. Hirdetés

Canon: digitális nyomtatás nélkül nincs túlélés

|

A gazdasági visszaesés nyomdákra kifejtett hatásait vizsgálja a Canon.

Hirdetés

A Canon felmérésének első eredményeire alapozza megállapításait, konklúziója, hogy a digitális nyomtatás bevezetése a professzionális nyomtatással foglalkozó vállalatok túlélése szempontjából. A nyomdaipar nehézségei ellenére ugyanis a digitális nyomtatási kapacitással rendelkező vállalatok több mint fele 2009-ben növelte árbevételét és nyereségét előző évhez képest.

 

 

canonimagerunner5000s_.jpeg
 

 

 

A kutatást a Rochester Institute of Technology (RIT) nyugalmazott professzora, Frank Romano és a nyomtatott médiával foglalkozó végzős diákok készítették. 840 nyomdát kérdeztek meg, melyek 65,5 százaléka nyugat-európai székhelyű. A korábbi, 2008-as tanulmány 464 résztvevőjéből 383-an jelenlegi felmérésekben is szerepeltek, a maradék 81 válaszadó cége időközben összeolvadt vagy megszüntette nyomdai tevékenységét. A vizsgálat végső elemzését 2010 májusában teszik közzé.


A felmérés a nehéz gazdasági helyzetből indul ki. 2008 utolsó negyedévében a marketingszakemberek minden vállalatnál mérsékelték a nyomdai költségeket, így a nyomdáknak fel kellett készülni működésük és üzleti tevékenységük újragondolására. Elkezdődött a fejlettebb termelési módszerek bevezetése, amelyek révén csökkentek költségek és a személyi állomány. A nyomtatási mennyiségek csökkenése a digitális nyomtatást bevezető vállalkozásoknak kedvezett, a csak ofszetnyomási technológiákat használó szervezeteket pedig lehetetlen helyzetbe hozta. Az ofszetnyomdák nem voltak képesek kielégíteni az új típusú igényeket. Az alkalmazkodási folyamat következtében a digitális gépek forgalma 2009-ben már meghaladta a más típusú nyomdagépekét. Míg Nyugat-Európában 2009-ben az előző évhez képest az ofszet kiadványokból származó árbevétel 18,1 százalékkal kevesebb volt, addig a digitális (lézer- és tintasugaras) technológiával készített termékekből származó bevétel 27,2 százalékkal növekedett.

 

 

lfp_printers
 

 

 

A kutatás során a "digitális nyomtatás" körébe a széles formátumú tintasugaras nyomtatás is beletartozott, mely a válság idején különösen jól teljesítő üzletnek bizonyult. A megkérdezettek 86 százaléka válaszolta, hogy a válság túlélésében segítették őt anagy formátumú eszközökön készített bemutatóanyagok. Azok a kereskedelmi szolgáltatók, amelyek a piac kis mérete miatt korábban kerülték a széles formátumot, belátták, hogy egyre nagyobb kereslet mutatkozik a poszterek és egyéb bemutatóanyagok iránt. A különféle ruhaanyagokra, vászonra és egyéb anyagokra végzett nyomtatással pedig egy egészen új nyomdai piaci szegmens jött létre.

A válság idején a túlélésben és a vezető pozíció megszerzésében kulcsfontosságú szerepet játszott, hogy a túlélők a legfontosabb piaci szegmensekre koncentráltak, mivel ezekben magasabb hozzáadott értéket tudtak nyújtani. Továbbá kiemelkedően fontosak voltak a multimédiás szolgáltatások, amelyekkel megkülönböztették magukat versenytársaiktól.

A korábbi negatív hangulat ellenére a nyomtatási szolgáltatók optimista válaszokat adtak 2010-re, és a jövőre vonatkozóan. Az optimizmus alapja, hogy a digitális nyomtatási kapacitással rendelkező vállalatok több mint fele 2009-ben növelte árbevételét és nyereségét az előző évhez képest.

"...A digitális nyomtatás a sikeres termelési környezet létfontosságú elemévé vált: az eredmények világosan megmutatják, hogy a digitális szolgáltatásokat is kínáló vállalatok könnyebben kihasználják a fejlődő piac előnyeit. Az üzleti környezet korábbi és jövőbeni várható gyors változásai miatt a digitális nyomtatási technológia bevezetése elengedhetetlen a nyomtatási vállalkozások számára. Ha ez az optimizmus folytatódik, az Ipex 2010 kiállítás igen izgalmasnak ígérkezik. A rendezvény ideális lehetőséget biztosít a nyomdáknak az üzletfejlesztési lehetőségek felkutatására és értékelésére, ahol a Canon fő célja, hogy komoly előrelépésre ösztönözze a látogatókat" - mondta Mark Lawn, a Canon Europe professzionális nyomdai megoldásokért felelős európai marketingmenedzsere.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.