Hirdetés
. Hirdetés

eBay: per a negatív visszajelzés miatt

|

Az eladók egy ideje nem hagyhatnak negatív visszajelzésta vevőkről az eBayen. Mi történik ehelyett? Folytatják a bíróságon!

Hirdetés

Mint arról hírt adtunk, egy ideje a világ legnagyobb internetes piacterén az eladók nem hagyhatnak negatív visszajelzést azokról a vásárlókról, akikkel meggyűlt a bajuk. Mit tesznek ehelyett? Nos, egyesek a bíróságon folytatják. Az angol Joel Jones rágalmazási pert indított bizonyos Chris Read ellen, miután az negatív visszajelzést készített róla az eBayen. Jones azt állítja, hogy Read rontja az üzletét a szerinte indokolatlanul negatív értékeléssel.

A történet pont úgy fest, mint ahogy azt a legtöbb gyakorló eBay-es vásárló előre sejthette: Read megnyerte Jones egyik aukcióját, de amikor megkapta a mobiltelefont, az nem olyan állapotban volt, ahogy ő azt elképzelte. "Úgy szerepelt az eBayen, hogy jó állapotban van, de össze-vissza volt karcolva, egy nagy darab ki volt törve az oldalából, ráadásul másfajta készülék volt, mint ami az aukción szerepelt. Én egy Samsung F700-ért fizettem, és egy Samsung F700V-t kaptam" - nyilatkozta Read. Azonnal visszaküldte a készüléket Jonesnak, és - miután negatív visszajelzést készített a fenti kifogásokat is belefoglalva - visszakérte a pénzét. Eddig teljesen hétköznapi az eset.

Jones visszatérítette Readnek az összeget, de csak azután, hogy kijelentette: a negatív visszajelzés hitelrontó rá és az eBayen elektronikus eszközöket forgalmazó üzletére nézve. Ezután elkezdett jogi lépésekkel fenyegetőzni arra az esetre, ha Read nem törli a negatív véleményt. Read válaszában megdöbbentőnek nevezi az effajta viselkedést, és kijelenti, hogy elmegy a bíróságra is, ha kell.

samsungf700.jpg
Samsung F700. Egy ilyen készüléken kaptak hajba a felek

A fenyegetést tett követte, Read pedig ügyvédi levelet talált a postaládájában, ami arra figyelmezteti, hogy Jones 175 fontra és az ügyvédi díjra pereli őt. Hogy miért? Mert a visszajelzése Jones szerint "igazságtalan" és "ok nélkül való", sőt a visszatérítés miatt pozitív visszajelzést kellett volna kapnia. Szerinte "attól a naptól kezdve én pénzt veszítek, és a negatív értékelés miatt akár csődbe is mehet az üzletem. Nem maradt más választásom, mint a kérdést jogi útra terelni, és biztos vagyok benne, hogy a bíróság nekem ad majd igazat."

Úgy fest, hogy Jones a pert az eBay visszajelző rendszerétől függetlenül indította, de nem lennénk meglepve, ha egyre több ilyennel találkoznánk, miután a cég meggátolta, hogy az eladók negatív visszajelzéseket készíthessenek a vásárlókról. Az eBay februárban azért vezette be az új rendszert, hogy elejét vegye a szemet szemért visszajelzéseknek, illetve annak, hogy a vásárlók sok esetben nem mertek őszinte visszajelzést készíteni a kisebb problémákról - attól tartva, hogy cserébe szintén negatív értékelést kapnak.

A lépés természetesen felbőszítette az eladókat, akik még egy sztrájkot is sikerrel megszerveztek, ami 13 százalékkal kevesebb aukciót eredményezett a szokásosnál. Viszont sokan vannak, akik online értékesítésből tartják fent magukat; nekik az eBay egyszerűen nélkülözhetetlen és alternatíva nélküli megoldás, így nem volt más választásuk, mint együtt élni az új rendszerrel.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.