Hirdetés
. Hirdetés

Egyre rosszabbul cseng a Nokia név

|

Az Interband szerint az Apple márkaértéke azonban az elmúlt évben másfélszereződött, a Google pedig jövőre utolérheti a Microsoftot.

Hirdetés

Az Interbrand tegnapi napon közzétett listája alapján továbbra is a Coca-Cola a legértékesebb márka a világon. A következő három helyen azonban technológia cég található. Az IBM a második, a Microsoft a harmadik, a Google a negyedik helyet foglalja el. Az IT cégek közül az első húsz helyre még az Intel (7), az Apple (8), a HP (10), a Cisco (12), a Nokia (18), a Samsung (17) és az Oracle (20) fért még be, azaz az informatikai márkák előkelő helyen szerepelnek a brand listán. Ezt támasztja alá, hogy míg 2009-ben és 2010-ben csak 9 IT márka fért fel az első húsz közé, addig idén már tíz fősre dagadt a lista.

 



Az elmúlt év legnagyobb nyertese egyértelműen az Apple volt, amely 58 százalékkal tudta növelni a brandjének az értékét. Jól teljesített a nagyok közül a Google is, amely 27 százalékos növekedést ért el. Ezzel szemben rossz évet zárt azon Nokia, amely 2 évvel ezelőtt még a negyedik legértékesebb márka volt. Az elmúlt évben 15 százalékot romlott a márka értéke. Negatív évet zárt ezen felül a Microsoft is, amelynek három százalékos visszaesést kellett elkönyvelnie, így jövőre könnyen előfordulhat az, hogy a Google átveszi majd a harmadik helyét.

2011 legértékesebb IT és elektronikai brandjei, azok értéke, és a változás az elmúlt évhez képest (az Interbrand listája alapján)

02 - IBM (69,905 millió dollár, +8 százalék)
03 - Microsoft (59,087 millió dollár, -3 százalék)
04 - Google (55,317 millió dollár, +27 százalék)
07 - Intel (35,217 millió dollár, +10 százalék)
08 - Apple (33,492 millió dollár, +58 százalék)
10 - HP (28,479 millió dollár, +6 százalék)
13 - Cisco (25,309 millió dollár, +9 százalék)
14 - Nokia (25,071 millió dollár, -15 százalék)
17 - Samsung (23,430 millió dollár, +20 százalék)
20 - Oracle (17,262 millió dollár, +16 százalék)
24 - SAP (14,542 millió dollár, +14 százalék)
26 - Amazon (12,758 millió dollár, +32 százalék)
33 - Canon (11,715 millió dollár, +2 százalék)
35 - Sony (9,880 millió dollár, -13 százalék)
36 - eBay (9,805 millió dollár, +16 százalék)
41 - Philips (8,658 millió dollár, 0 százalék)
43 - Dell (8,347 millió dollár, -6 százalék)
48 - Nintendo (7,731 millió dollár, -14 százalék)
56 - BlackBerrry (6,424 millió dollár, -5 százalék)
57 - Xerox (6,414 millió dollár, +5 százalék)
69 - Panasonic (5,047 millió dollár, +16 százalék)
76 - Yahoo (4,413 millió dollár, -11 százalék)
80 - Adobe (4,170 millió dollár, +15 százalék)
98 - HTC (3,605 millió dollár, nincs adat)

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.