Hirdetés
. Hirdetés

Az új Internet Explorer fityiszt mutat a hirdetőknek

|

Az új Internet Explorerben alapértelmezetten be lesz kapcsolva a Do Not Track.

Hirdetés

A hirdetőkből negatív érzelmeket kiváltva a Windows 8 előzeteseiben szállított Internet Explorer 10-ben a Microsoft alapértelmezetten bekapcsolta a Do Not Tracket, amely célja a reklámcégek követős sütijeinek elutasítása lenne, ezzel növelve a felhasználók anonimitását. A W3C által kidolgozott szabvány kompromisszumos ajánlása szerint alapértelmezetten nem lehet bekapcsolva a DNT, az aktiválását mindenképp a felhasználóra kell bízni.


A Microsoft ezzel nem teljesen ért egyet: a cég tájékoztatása szerint az Internet Explorer 10 első indításakor megjelenő varázslóban az Expressz beállítást választva a DNT alapértelmezetten bekapcsolásra fog kerülni (erről egy ablak tájékoztatni fogja a felhasználót, igény szerint természetesen utólag kikapcsolható a funkció), míg az egyéni konfigurálást választók kézzel állíthatják majd be a lehetőséget.


A Digital Advertising Alliance (Digitális Hirdetési Szövetség) szerint a tagjai nemrégiben beleegyeztek a Do Not Track tiszteletben tartásába, ám csak abban az esetben, ha a felhasználóknak kézzel kell aktiválniuk kedvenc böngészőjükben a lehetőséget. Mivel technikailag a megoldás könnyen megkerülhető, így a Microsoft lépése kényelmes indokot szolgáltathat a szövetség tagjai számára az önkéntes vállalásuk felrúgására az Internet Explorerrel netezők esetében.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.