Hirdetés
. Hirdetés

Flash mobbal startolt az Office 2010

|

A tengerentúlon már megvásárolható az Office 2010, amely sikeréért a Microsoft igyekszik mindent bevetni.

Hirdetés

A tegnapi napon megjelent a boltok polcain a Microsoft Office 2010, a Visio 2010 és a Project 2010 a tengerentúlon, így többek között az Egyesült Államokban és Kanadában élő felhasználók már megvásárolhatják a szoftvereket, míg a hazai felhasználóknak erre szeptember végéig kell várniuk (a honosított mennyiségi licencek a nyár közepén jelennek meg).

 

 



Kereskedelmi forgalomban négy kiadás vásárolható meg a tengerentúlon. Az otthoni felhasználóknak szánt Home and Student 149 dollárért (jelenlegi árfolyamon körülbelül 34 ezer forint), amely tartalmazza a Word, az Excel, a PowerPoint és a OneNote alkalmazásokat. A kis- és középvállalatoknak célzott, Outlook levelezőt is tartalmazó Home and Business 279 dollárért (63 ezer forint). Valamint a minden szoftvert tartalmazó Professional és Professional Academic kiadványok, amelyek 499 dolláros (113 ezer forint), illetve 99 dolláros (22,500 forint) áron kerülnek kereskedelmi forgalomba. Utóbbi a Microsoft közlése szerint csak hivatalos felsőoktatási boltokban lesz elérhető a tengerentúlon, így egyelőre nem lehet tudni, hogy a hazai felsőoktatásban tanulók fognak-e ezen kiadással találkozni.

E mellett debütál még az ingyenes, ám csökkentett funkcionalitású Office Starter is, amellyel csak újonnan vásárolt gépeken lehet majd találkozni. Esetében a magasabb kiadásra frissítés kedvezőbb lesz, mint a dobozos termék megvásárlása: Home and Student kiadásnál 119 dollár (27 ezer forint), Home and Businessnél 199 dollár (45 ezer forint), Professional változatnál pedig 349 dollár (79 ezer forint).

 

 

 



Érvek az Office 2010 mellett

Az Office 2010 irodai programcsomagot jelenlegi írásunkban nem kívánjuk bővebben bemutatni, mivel ezt többször megtettük már korábban (például itt és itt). Ám röviden érdemes kitérni a Microsoft "hét érv az Office 2010" összeállítására, hogy összefoglaljuk a felhasználókat leginkább érintő újdonságokat. A redmondi szoftvercég az első helyen az Outlook Social Connector modult említi, amellyel a közösségi oldalak híreit megjeleníthetjük a levelezőn belül is. A második helyre a OneNote kapcsolt jegyzetei kerültek, amellyel a program megjegyzi, hogy például egy az Asztalunkon futtatott diavetítés során pontosan mihez fűztünk megjegyzést. Ezt az Excel trendvonalai követik (Sparklines), és a Word új képszerkesztő funkciói, köztük az egy klikkes háttér-eltávolítás. Az ötödik helyre a PowerPoint 2010 új videó és közvetítési újdonságai kerültek, amellyel térben és időben távol lévő kollegák számára is látványos diavetítéseket tarthatunk. A hatodik helyre az ingyenes, böngészőben futtatható webes Office került, míg a hetedik pozíciót az immár mindenhol jelen lévő szalag kapta. Mindenki döntse el, hogy ez jó, vagy rossz-e.

Béna flash mobbal indult a kampány

A Microsoft bízik az irodai programcsomagjában, de e mellett az Office 2010 sikeréért egy 80 millió dolláros reklámkampányt is elindított, amely leginkább a valódi emberek igényeire fókuszál, a redmondi szoftvercég elmondása alapján a 9 millió béta tesztelőjükre.

Indulásként a szoftveróriás még egy flash mobot is megszervezett New York központjában, ám az nem lett túl sikeres. A flash mob egyik ismérve ugyanis az idegen emberek közötti szerveződés leginkább fórumokon, vagy más internetes szolgáltatásokon keresztül. Fontos e mellett a meghökkentés, és a spontaneitás is. Nos, a Microsoft kezdeményezésére egyik sem illik. Egyrészt nehezen nevezhető spontánnak egy olyan flash mob, ahol a résztvevők ugyanazt a ruhát veszik fel. Így a járókelőknek sem lesz azon érzésük, hogy körülöttük megőrültek az emberek, mivel az egész szervezett formát ölt így. Apropó emberek. Az ilyen megmozdulásokat emberek közé kell vinni, és nem egy üres téren előadni. A cél az eredetiség, s itt ez teljes mértékben hiányzott.

 

 



Végezetül az Office 2010 rajtjával egy időben a Microsoft bejelentette, hogy elkezdte a Hotmail átalakítását, bevezetve az új funkciókat a felhasználói számára, mivel érvelésük szerint az Office 2010 érzés csak a "Skydrive-val és a Hotmaillel lehet teljes". A változások első körben csak az egyesült államokbeli, a kanadai, és a Brit szigeteken élőket érintik, míg a hazai felhasználóknak egyelőre meg kell elégedniük a nemrég indult magyar Hotmaillel.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.