Hirdetés
. Hirdetés

Gartner: 45,6 milliárd letöltött alkalmazás

|

A Gartner felmérése szerint 2012-ben a 46 milliárdot is meghaladhatja a mobilalkalmazás-letöltések száma. Hódítanak az ingyenes appok; a nyereséget az alkalmazásokból indított fizetések termelhetik.

Hirdetés

A Gartner szerdán kiadott elemzése szerint globális szinten akár a 45,6 milliárdot is elérheti a mobil alkalmazások letöltéseinek száma az idén. A letöltött programok 89 százaléka (nagyjából 40,1 milliárd letöltés) az ingyenes applikációk közül kerül ki.

Sandy Shen, a Gartner kutatási igazgatója szerint az ötmilliárd „fizetős” letöltés túlnyomó részét az olcsó szoftverek teszik ki. „Ami a fogyasztók által megvásárolt appokat illeti, a fizetett letöltések kilencven százaléka darabonként kevesebb mint három dollárba kerül” - emelte ki a szakértő.

Folyamatos bevételi forrás

A kutatócég szerint a fejlesztők ma már elsősorban az alkalmazáson belüli (in-app) vásárlások révén próbálnak bevételt generálni. A fogyasztók beszerzéseit egyre felhasználóbarátabb alkalmazásokkal és rendszeres termékfrissítésekkel „honorálják”.

A Gartner szerint az in-app vásárlásokból befolyó összegek folyamatos bevételi forrást biztosíthatnak a fejlesztőknek; nem véletlen, hogy egyre fontosabbá válik az alkalmazások használhatósága és a felhasználók számára vonzó design.

A kutatók szerint 2016-ra már az alkalmazásáruházak bevételeinek 41 százaléka az in-app beszerzésekből származik majd, miközben az applikációkon belülről indított letöltések száma a 2011-es öt százalékról harminc százalékra nő.

„Az alkalmazásáruházaknak a lehető leghamarabb elérhetővé kell tenniük az in-app vásárlásokat. Ez amellett, hogy azonnali és kézzelfogható bevételeket generál, a fejlesztők számára is vonzóbbá tehetik az egyes platformokat, hiszen nekik az a céljuk, hogy extra szolgáltatások és funkcionalitás révén minél jobban meghosszabbítsák egy-egy alkalmazásuk piaci életciklusát” - mondta Brian Blau, a Gartner másik kutatási igazgatója.

A mobil operációs rendszerek fejlesztői viszik a prímet

Blau arra számít, hogy az eddigi trendnek megfelelően egyre több alkalmazás és alkalmazásáruház jelenik meg a piacon. Az appstore-bizniszbe a hagyományos szereplők – platformfejlesztők, eszközgyártók, kommunikációs szolgáltatók – mellett várhatóan új, kifejezetten a mobil alkalmazásokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra szakosodott cégek is belevágnak majd.

A szegmenst a növekvő konkurencia ellenére továbbra is a széles körben használt operációs rendszerek fejlesztői: az Apple, a Google és a Microsoft fogják uralni. „Jelenleg az Apple bír a legnagyobb piaci részesedéssel: a piacon forgó alkalmazások 25 százaléka rajtuk keresztül szerezhető be” - vázolta a helyzetet a kutatási igazgató.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.