Hirdetés
. Hirdetés

Meglopták a Google és a Yahoo hirdetőit

|

Az adathalászok rászálltak a legnagyobb forgalmú oldalakra is. A legújabb támadások a hirdetőket célozták meg.

Hirdetés

Nem érezhetik magukat biztonságban azok, akik a Google, vagy a Yahoo hirdetési szolgáltatásait veszik igénybe. Az elmúlt héten olyan lánclevelekre figyeltek fel a Sunbelt szakemberei, amelyek megtévesztő módon az adwords-noreply@google.com címről érkeztek, s arra kérték a felhasználókat, hogy látogassák meg az adwords.google.com (hamis) honlapot, ott pedig ellenőrizzék a felhasználónevükhöz kapcsolódó jelszavakat.

A hamis portált felkeresők egy olyan űrlappal találták szembe magukat, amelyen részletesen meg kellett adniuk nevüket, cégük nevét, telefonos és e-mail-es elérhetőségüket, illetve országukat. A hamis oldal továbbá különböző .eu végződésű, hitelesnek tűnő domainekre irányította a látogatókat, ezzel is erősítve a valódiság látszatát.

A Google felhasználók olcsón megúszták a Yahoo Marketing Solutions ügyfeleit ért levelekhez képest: ők ugyanis olyan üzenetet kaptak, hogy hirdetési egyenlegük elérte a 0-át, aminek következtében nem jelenik meg többé az általuk megrendelt reklám. A lánclevél továbbá azzal fenyegette a felhasználókat, hogy ha nem lépnek be az e-mailben megadott linken található számlára, törlik a számlájukat.

A hivatalosság látszatát ebben az esetben azzal próbálták elérni, hogy a Yahoo Customer Support oldalra vezető linket is elhelyeztek. Természetesen az összes megadott link hamis belépési, illetve ügyfélszolgálati oldalra vezetett. Sokan bedőltek és jelentős összegeket helyeztek el a bűnözők által üzemeltetett honlapokon megadott számlákra. „Hiába gondolnánk, hogy Google hirdetési felületeit igénybe vevő vállalkozókat nem lehet egy ilyen átlátszó trükkel becsapni. Sokan bedőltek a trükköknek, akik az átverést komolynak véve jelentős összegeket utaltak át a bűnözőknek, amelyeket már soha nem látnak viszont." - mondja Bódis Ákos, a Sunbelt magyarországi képviseletének vezetője.

Hasonló átverés érte az egyéni szoftvervásárlókat is, akiknek az így feltört számlákkal népszerű termékeket hirdettek - így például a WinRAR fejlesztői adtak ki figyelmeztetést, hogy a cég nevében megjelenő Google-hirdetések ál-webshopokba irányították a felhasználót, ahol pénzt kértek a WinRAR letöltéséért - ám az összeg végül nem a WinRAR-t fejlesztő német cég, hanem az orosz Roshal testvérek számláján landolt.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.