Hirdetés
. Hirdetés

Növekedtek vagy stagnáltak a webboltok

|

A webáruházak többségének - a válság ellenére - növekedett vagy stagnált, de nem billent negatív irányba a forgalma. A hagyományos üzletekről, mint tudjuk, ez nem mondható el.

Hirdetés

A tavalyi évben nem igazán lehetett okuk panaszra az e-kereskedőknek, mert bár harmaduknak nem változtak a bevételei 2008-hoz képest, de nem jutottak sok offline kereskedő sorsára, hiszen nem kényszerültek lehúzni a rolót. Mit lehetett tenni a siker, vagy a fennmaradás érdekében? A WebShop-Experts Kft. felméréséből egyértelműen kiderült, hogy azok az áruház tulajdonosok, akik a fejlesztés mellett döntöttek – legyen az kismértékű vagy egészen drasztikus átalakítás – legalább 9 százalékos növekedést realizálhattak a forgalmukban. A folyamatos fejlődés, fejlesztés tehát a válság ellenére is jó befektetésnek bizonyult.

Határozottan pozitív, hogy egyre többen ismerik fel a mérés fontosságát. A látogatószámot minden megkérdezett webáruház tulajdonos figyelemmel kíséri kisebb-nagyobb rendszerességgel, a konverziós mérőszámok követése azonban már nem mondható ilyen hatékonynak. A válaszadók negyede ugyanis nem tudja mekkora a konverziós rátája, vagyis azt, hogy 100 látogatója közül hány vásárol ténylegesen, vagy iratkozott fel hozzá.

Az áruház életkora és a konverziós ráta összefüggésével kapcsolatban sokan azt gondolnák, hogy minél idősebb az áruház, annál magasabb a konverziós rátája. Állításukat a felmérésből kapott adatok alá is támasztják, ám a képet meglehetősen árnyalja, hogy koránt sem olyan nagy a különbség, mint azt gondolni lehetne: a legfiatalabb és a legidősebb áruházak átlagos konverziós rátája közti különbség ugyanis „ledolgozható”, hiszen mindössze 0,36 százalékról van szó.

Vajon a tranzakciós értékek is ilyen közeliek? Nem egészen: az egyéves, vagy annál fiatalabb áruházak átlagos tranzakciós értéke feleakkora, mint az öt évnél idősebbeké. Előbbiek esetén ez az érték 15 472, míg utóbbiak esetén 31 894 Ft. Úgy tűnik tehát, hogy a hosszabb ideje az e-kereskedelmi színtéren működő áruházak nagyobb bizalmat élveznek a vevők részéről, hiszen többet is hagynak a kasszánál. Ez a tendencia igazolódik az átlagos napi látogatottságot illetően is, hiszen az 5 éves vagy annál idősebb áruházak négyszer annyi látogatót tudhatnak magukénak, mint a legfiatalabbak.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.