Hirdetés
. Hirdetés

Sikeres negyedévet zárt a Sony Ericsson

|

A Sony Ericsson 2006. I. pénzügyi negyedévében az előző év hasonló időszakához képest jelentősen növelte árbevételét és az eladott termékeinek számát. A vállalat ebben az időszakban 151 millió euró adózás előtti eredményt ért el, amely 115%-os növekedést jelent 2005. hasonló időszakához képest.

Hirdetés

A leszállított egységek száma 2006. első három hónapjában elérte a 13,3 milliót, amely 41%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest, és amely az általános piaci növekedésnél magasabb. Az idei év első negyedévében az árbevétel 1992 millió euró volt, ez egy év alatt 55%-os növekedést jelent. Ugyanekkor az adózás előtti eredmény 151 millió eurót tett ki, amely 115%-os növekedésnek felel meg az előző év hasonló időszakához képest. A nettó eredmény egy év alatt több mint háromszorosára, 109 millió euróra nőtt.

A kutatás-fejlesztésbe korábban befektetett magasabb összegeknek köszönhetően a Sony Ericsson több új terméket jelentett be az első negyedévben, mint a korábbi években. Az újdonságok közé tartozik három új Walkman telefon; a háromsávos W810 EDGE-telefon; a 4 GB flash memóriával rendelkező, felső kategóriás W950 készülék, valamint a széles felhasználói réteget megcélzó W300 kagylótelefon.

A Sony rendkívül népszerű Walkman márkanevének megjelenítése a mobiltelefonokban igen sikeres lépés volt. Bejelentette a K800 és K790 készüléket, az első 3,2 megapixel felbontású, Cyber-shot márkanevű képkezelő telefonokat. Az említett időszakban az átlagos eladási ár (AVP) 4%-kal, 149 euróra nőtt, amely a felső kategóriás készülékek (új készülékek a KDDI és az NTT DoCoMo számára Japánban) megnövekedett arányát tükrözi a termékválasztékban.

A GSM-piacokon számos alacsonyabb árú készülék (például a Z300, a J230 és a J220 telefon) jelent meg. Japánban az NTT DoCoMo bejelentette a Sony Ericsson első FOMA telefonját, az SO902i készüléket, és megkezdte szállítását. A KDDI pedig piacra dobta a W41S készüléket, a Sony FeliCa többcélú IC-kártya technológiával ellátott EV-DO telefont.

A globális készülékpiac növekedése továbbra is felülmúlja a korábbi várakozásokat. A Sony Ericsson idén összesen több mint 900 millió leszállított készülékkel számol a világpiacon, míg 2005-re körülbelül 780 millió készülékkel kalkulált.

A Sony Ericsson idén márciusban megerősítette stratégiáját, miszerint továbbra is a fogyasztók számára vonzó mobilmegoldásokra - innovatív mobiltelefonokra, tartozékokra és PC-kártyák bevezetésére - összpontosít. Ezért vállalatközi telemetriai és önműködő, gépek közötti megoldásokkal foglalkozó üzleti egységeinek eladásáról szóló megállapodást írt alá a Wavecommal.

2006. március 30-án a részvényesek 247 millió eurós osztalék kifizetéséről döntöttek az anyavállalatok részére.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.