Hirdetés
. Hirdetés

Sokan félnek online vásárolni

|

Féltik adataikat, bizalmatlanok a termék minőségével kapcsolatban és még nem szokták meg a virtuális vásárlást az emberek - derült ki az Allegro Group és a Medián közös felméréséből.

Hirdetés

A kutatás eredményei szerint az online vásárlástól visszatartó legfontosabb tényezők:

-A bizalom hiánya: A hazai internetezők 39 százaléka attól tart, hogy egyáltalán nem kapja meg a megrendelt terméket, vagy nem olyan minőségben, mint azt elvárja - derül ki a magyar felhasználók netes vásárlási szokásaira vonatkozó felmérésből. Továbbá 34 százalék azok aránya, akik nem bíznak az online eladókban. A kutatás során továbbá a megkérdezettek 44 százaléka említette, hogy nem bízik a weben vásárolható árucikkek minőségében.

-Személyes kontaktus hiánya: A hazai internetezők 55 százaléka az ügylet virtuális jellege miatt utasítja el az online vásárlást, vagyis azért, mert nem lehet kézbe venni a termékeket, 31 százalékuk pedig bevallottan igényli a személyes kontaktust.

-Adatbiztonság: A visszatartó okok között a harmadik helyen a személyes adatok kezelésével kapcsolatos aggodalmak állnak, ezt a Medián felmérése során az internetezők 39 százaléka említette visszatartó erőként.

-Online fizetés: A megkérdezettek 30 százaléka egyelőre bizalmatlan a kártyás vásárlással szemben, és attól, fél, hogy visszaélhetnek a fizetéshez megadott kártyaszámával, 22 százalékuk pedig nem rendelkezik erre alkalmas bankkártyával. A legtöbben továbbra is az áru kézhezvételekor, utánvéttel történő fizetést részesítik előnyben: a kutatást megelőző 12 hónapban az online vásárlók 73 százaléka fizetett így.

Hirdetés

A Grando.hu online pláza szakértői szerint az online vásárlás nem csak kényelmes, de biztonságos is, főleg ha előtte a felhasználók tájékozódnak a kereskedőkről, illetve ismerik jogaikat, lehetőségeiket.

"Az online pláza ugyan csak közvetítői szerepet játszik a kereskedők és a felhasználók között, de a partnereknek ugyanúgy meg kell adniuk többek között a cég nevét, székhelyét, elérhetőségeit, a nyilvántartásba vevő bíróság, vagy hatóság nevét, a nyilvántartási számát, adószámát, mint egy hagyományos üzlet esetében. Így a felhasználók előzetesen tájékozódhatnak a kereskedőkről, és tudatosabban vásárolhatnak" - mondta Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója.

 

A Medián felmérése arra is rávilágított, hogy az előnyök mérlegelése összességében nagyobb szerepet játszik abban, hogy valaki részt vesz-e az online kereskedésben, mint az esetleges hátrányoké. Azok, akik már vásároltak online, és azok, akik valószínűsítik, hogy fognak így vásárolni, csaknem kétszer annyi előnyt tudtak felsorolni, mint a vásárlástól tartózkodó csoportok.
A felmérés szerint továbbá összességében nőtt az online vásárlás potenciális tábora, és az esetleges aggodalmak ellenére az internetezők 16 százaléka mondta biztosra, és további 19 százalékuk valószínűsítette, hogy a következő egy évben (is) fog online vásárolni.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.