Hirdetés
. Hirdetés

Uniós Google vizsgálatot kér a Microsoft

|

A Microsoft vezető jogtanácsosa vizsgálatot indítana a keresőmarketing piacon domináns Google ellen.

Hirdetés

"Ha van egy kiemelkedően fontos piacon 90 százalékos részesedést birtokló céged, elkerülhetetlen, hogy az emberekben kérdések merüljenek fel. Mi ezt tapasztalatból tudjuk" - mondta Brad Smith, a Microsoft vezető jogtanácsosa az unió képviselői előtt mondott beszédében. Utalva a Windowsok részét képező Internet Explorer miatt indult trösztellenes eljárásra, a Windows Media Player elleni ítéletre, sőt még az Intel vesszőfutására is. Az unió eddig ugyanis mindig az erős verseny pártján állt, s igyekezett megakadályozni a monopóliumok kialakulását.

 

 

expiring-eu.jpg


Brad Smith - aki legutóbb még felhőtörvényért lobbizott - szerint ezért érthetetlen, hogy a Google eddig miért nem került a Bizottság célkeresztjébe, s hogy tudta eddig megúszni a trösztellenes pereket, hiszen a keresőcég az öreg kontinensen is domináns az online hirdetési piacon. Ha a Net Applications globális adatiból indulunk ki, akkor a Google piaci részesedése 85,34 százalék, míg a Bing csak 3,27 százalékot tudhat magáénak. A keresőmarketing bevételeknek így körülbelül 75-80 százalékát fölözi le az AdWords és az AdSense hirdetési rendszere. A redmondi szoftvercég tanácsnoka szerint, ha egy hasonló penetrációval rendelkező operációs rendszer beépített böngészője miatt eljárást indítottak az unió képviselői, akkor a Google esetében is kötelezettségük lenne ugyanezt megtenni.

Gondolata egybecseng Nicolas Sarkozy, Franciaország elnökének véleményével, aki a hónap elején felvetette a Google elleni vizsgálat gondolatát. Az Unió azonban - aki az egész kontinensre kiterjedő ügyekben dönt - ezt nem látta megalapozottnak, mivel érvelésük szerint a Google nem használja ki erőfölényét: nem hatja fel az árakat, és nem korlátozza felhasználóit. A Microsoft vezető jogtanácsosa szerint azonban ettől függetlenül a Google képviselőinek válaszolniuk kéne az emberekben jogosan megválaszolandó kérdésekre, amiért az a hirdetési rendszerének eredményeit saját keresőjében jeleníti meg.

A redmondi szoftvercég szempontjából Smith felvetése arra mindenképpen jó, hogy jobban felhívja az unió döntéshozóinak a figyelmét e területre. Egyre több cégnek szúrja a szemét ugyanis a Google azon törekvése, hogy minden felületen jelen legyen, s így mindenhol lefölözze a reklámbevételeket. Az Android és a Nexus One is egy törekvés ezen irányba, amely miatt a kiszivárgott hírek szerint a két ősi rivális - az Apple és a Microsoft - kénytelen volt összefogni, hogy a Google dominanciára törő céljainak gátat szabjanak.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.