Hirdetés
. Hirdetés

Üzleti közösségi alkalmazások: kitört az Új Aranyláz

|

A vállalati megoldások gyártásával foglalkozó szoftveróriások mindent megtesznek azért, hogy megvessék a lábukat a közösségi alkalmazások piacán. Egy olyan szegmensben, ami az IDC előrejelzése szerint a gyors növekedés ellenére is csak szerény bevételeket ígér - legalábbis rövidtávon.

Hirdetés

Nyúlnának érte
Nyúlnának érte
Az elmúlt hónapokban szinte valamennyi jelentős szoftvergyártó – köztük az SAP, az Oracle, a Salesforce.com és a Microsoft is – súlyos pénzeket költött különféle közösségi alkalmazásokat fejlesztő cégek felvásárlására. Az IDC elemzői legújabb kutatásukban arra keresték a választ, mi az oka annak, hogy a nagyok kezüket-lábukat törik azért, hogy bekerüljenek erre az épp csak kialakulófélben lévő piacra.

Az elemzőcég számításai szerint az üzleti közösségi alkalmazások szegmense a 2011-es 800 millióról 2016-ra 4,5 milliárd dolláros piaccá nőheti ki magát. Ez igen impozáns, éves szinten közel 42,4 százalékos növekedési rátát feltételez – de rövid távon mégsem teremt kellő mozgásteret a most beszálló gyártók számára.

Az IDC az első években főként az amerikai piacokon számít agresszív növekedésre: Európa, a Közel-Kelet és Afrika – ahogy Ázsia és a csendes-óceáni térség – várhatóan csak később kezdi majd meg a felzárkózást.

A cégek a fenti adatok ellenére továbbra is lelkesen invesztálnak: a Microsoft például nemrég jelentette be, hogy 1,2 milliárd dollárért felvásárolja a Yammert. Korábban más nagyvállalatok is bevásároltak: a Salesforce.com a Buddy Mediát, a Chattert ás a Radian6-ot vette meg, és az Oracle is komoly összegekkel szállt be a közösségi buliba.

Hirdetik az igét

Larry Ellison, az Oracle vezérigazgatója cége nyilvános felhőszolgáltatásuk elindításakor a következőket mondta az általa „közösségi kapcsolatkezelésnek” nevezett módszerről:

„A közösségi kapcsolatkezelés lényege a modern médiafelületek – így a Facebook, a Twitter, a Google+ és a többi – felhasználása arra, hogy megtudjuk, mit gondolnak az emberek a termékeinkről. Jelen kell lennünk a Facebookon. Meg kell jelennünk a Twitteren, hogy a boltjainkba irányítsuk és a közösségi média eszközeivel tájékoztassuk őket a termékeinkről.”

Persze nem ő az egyetlen, aki a közösségi igét hirdeti. Nemrégiben Marc Benioff, a Salesforce.com CEO-ja vázolta fel ambiciózus elképzeléseit a közösségi megoldások, a CRM és a marketing összeolvadásáról egy előadáson.

„A közösségi forradalom a marketingipar elmúlt hatvan évének legnagyobb átalakulását hozta. A vállalati honlapok szerepét egyre inkább a Facebook tölti be; a Gartner adatai szerint a marketingvezetők öt éven belül többet költenek majd technológiai beruházásokra, mint a CIO-k” - hangoztatta Benioff.

Úgy fest, kitört az új aranyláz az IT-iparban. A gond csak az, hogy ha hihetünk az IDC elemzésének, a üzleti közösségi alkalmazások piaca belátható időn belül nem tud elég nagyra nőni ahhoz, hogy valamennyi kincsvadászt eltartsa.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.