A Windows 95 piacra dobásakor a Microsoft egyik legzseniálisabb húzása az volt, hogy sikerült meggyőzni a fejlesztőket és a vásárlókat, hogy az új operációs rendszer játékplatformnak is kitűnő. Akkoriban mindenki DOS alatt játszott - és persze szenvedett a hangkártya IRQ és DMA beállításával -, a fejlesztők meg írhatták meg a támogatást minden elterjedtebb grafikus kártyához és hangchiphez, a Windows 95 valódi áldás volt e-téren.
Ha már egyszer bejött ez az elgondolás, miért ne ismételnék meg? Miközben szeretnék a PC-t mint kitűnő játékplatformot szerepeltetni, ugyanakkor feleslegesen feldarabolják a piacot az olyan "csak Vistához" programokkal, mint a Halo 2. A Razor 1911 kalózcsapat visszavágott a Microsoftnak egy új játékukhoz kiadott patkolással, melynek révén az fut XP-n.
A feltört Shadowrun egy "XP" nevű alkönyvtárral érkezik, mely számos állományt tartalmaz, melyekkel felül kell írni a telepítés után a játék állományait. Így a játék fut XP alatt, de csak egyjátékosos bot match (a mesterséges intelligencia vezérelte játékosok elleni küzdelem), helyi-hálózatos többjátékosos üzemmódokban, internetes többjátékosos üzemmódban nem. Nem csoda, hiszen a játék a Windows Live-ot használja a felhasználók kezelésére. Ami nem világos, hogy vajon az "XP folt" működik-e a játék kereskedelmi változatával is.
Az igazán mókás az, hogy egy Falling Leaf Systems nevű cég az oldalán egy ingyenes, XP kompatibilitási segédprogramot kínál Alky Compatibility Libraries néven azoknak, akik a Halo 2-őt, vagy a Shadowrun-t az ő oldalukon található linkeken keresztül rendelik meg az Amazon.com-ról.
Ez és egyéb a "csak Vistához" követelményeket megkerülni szándékozó próbálkozások bizonyítják, hogy erős az igény olyan játékokra, melyek mindkét operációs rendszeren futnak. A Microsoft érvelése, hogy a DirectX 10 olyan változtatásokat igényel az operációs rendszer architektúrájában, melyeket nehéz lenne elvégezni az XP-ben, ezzel megdől a DirectX 10-et használó Halo 2 és a Shadowrun esetében. Mint a fenti példa is mutatja, ezeket csak azért kötik a Vistához, hogy több játékost kényszerítsenek arra, hogy Vistára váltson.
Természetesen fejlesztés alatt állnak DirectX 10-et igénylő játékok - mint például a Crysis is - de ezek megjelenése még csak nagy sokára várható, az pedig még messzebb van, hogy a játékok zöme kihasználja a DirectX 10 szolgáltatásait, az pedig, hogy csak DirectX 10-el kompatibilis grafikuskártyán - és ezzel együtt Vistán - futó játékok legyenek csak a piacon, az még messzebb van.