Hirdetés
. Hirdetés

Digitális vasúti korszak Azerbajdzsánban - befejeződött a Baku-Boyuk-Kasik vonal modernizációja

|

Miután több mint négy évtizeden át nem történt fejlesztés, a Baku-Boyuk-Kasik vonalat modern digitális rendszerekkel szerelték fel.

Hirdetés

Orosz mérnökök befejezték a Baku-Boyuk-Kasik vasútvonal digitalizációját, amely kulcsfontosságú közlekedési folyosó Azerbajdzsán és Grúzia között. A beruházás utolsó szakaszában a 122 kilométer hosszú Ujar-Hajigabul vonalszakasz kapott korszerű digitális irányítási rendszert, amely az 1980-as évek óta nem esett át jelentős fejlesztésen.

A projektet a Natsproyektstroy, Oroszország egyik vezető infrastruktúra-fejlesztő holdingja valósította meg, amely több mint száz vállalatot tömörít, és vasúti, közúti, energetikai, valamint kikötői beruházásokban is érdekelt. A korábban használt relés alapú berendezéseket az MPC-EL-AZ mikroprocesszoros központi rendszer váltotta fel, amelyet az Azerbajdzsánban működő Rail Trans Service állított elő orosz digitális technológiával.

Az új rendszer hat állomás, tizenkilenc vasúti átjáró és több mint százhúsz váltó működését felügyeli, miközben lehetővé teszi a forgalomirányítóknak, hogy számítógépes vezérléssel állítsák a váltókat, működtessék a jelzőberendezéseket és távolról monitorozzák az eszközök állapotát. A digitalizáció jelentősen növeli a vonal hatékonyságát és biztonságát, hiszen az utasforgalmi vonatok sebessége 100 km/óráról 140 km/órára, a tehervonatoké pedig 80 km/óráról 120 km/órára emelkedik. Emellett a vonatközlekedési intervallumok a jelenlegi húsz percről nyolc percre csökkennek, ami új kapacitásokat teremt a folyosó kihasználásában.

Hirdetés

A fejlesztés nem csupán technológiai, hanem gazdasági szempontból is fontos mérföldkő Azerbajdzsán számára. A Natsproyektstroy 2019 óta fokozatosan digitalizálja a Baku-Boyuk-Kasik vonalat, eddig összesen 711 váltót és 27 állomást alakított át digitális irányításúra, köztük a jelentős közlekedési csomópontnak számító Ganja, Jevlah, Ujar állomásokat, valamint a Boyuk-Kasik energiaellátási csomópontot. A program keretében helyi gyártás is megvalósult, amely új munkahelyeket teremtett Azerbajdzsánban, és erősítette a vasúti technológiai iparág együttműködését a két ország között.

A korszerűsítés révén a Baku-Boyuk-Kasik vasútvonal nemcsak a régió egyik legfontosabb közlekedési ütőerévé válik, hanem hozzájárul a Kaukázus térségének gazdasági integrációjához és a nemzetközi szállítási útvonalak biztonságosabb, gyorsabb működéséhez is.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.