Hirdetés
. Hirdetés

20 millió felett a Google+

|

Merre vezet a vadonatúj közösségi hálózat útja?

Hirdetés

Google+ közösségi hálózat
Google+ közösségi hálózat
Ugyan egy kicsit tovább tartott, míg elérte a 20 milliós felhasználói számot a Google+, a Comscore adatai szerint a tegnapi napon bekövetkezett esemény igazolni látszik a keresőóriás közösségi média terén tett erőfeszítéseinek létjogosultságát. Igaz, a piackutató cég sem a szentírást közölte, a fenti szám egy 2 milliós felhasználói csoportra alapuló becslés - a Google még mindig nem ismertette nyilvánosan a vonatkozó adatokat. A vállalat vezérigazgatója, Larry Page ugyanakkor egy interjú során azt elárulta, hogy a szolgáltatásban több mint 10 millió internetező napi több mint 1 milliárd tevékenységet oszt meg egymással.

A konkrét számok végül is nem is annyira fontosak (habár azért érdemes rájuk vetni egy pillantást), sokkal inkább a trend az, ami érdekes. Az úgynevezett early adopterek, avagy korai felhasználók jelentős része ugyanis már megtalálható a GP-nek is rövidített új közösségi hálózaton, innen a növekedés - főleg ilyen feszített tempóban - csak akkor vezet tovább, ha sikerül elérni a széles internetezői rétegeket is. Az látszik, hogy a Google nem tör rögtön „világuralomra", talán a siker mértéke egy kicsit őt magát is meglepte, hiszen például jelenleg szigorúan egyéni felhasználókra korlátozottan használható a Google+. Jelenlegi szabályzata szerint azokat az accountokat, melyek üzleti tevékenységhez köthetők, az amerikai vállalat záros határidőn belül törli.

Ugyanakkor nem akarja kizárni ezt a - hirdetés szempontjából mindenképpen fontos - réteget az új platform használatából, a keresőóriás bejelentése szerint a következő hónapokban előáll majd egy kifejezetten jogvédett márkák és üzleti tevékenységet folytató szervezetek számára készített rendszerrel. Christian Oestlien, a vállalat egyik, a fenti közleményt nyilvánosságra hozó termékmenedzsere homályosan csak annyit mondott, hogy megéri várni erre a lehetőségre.

Az viszont kvázi nyílt titok, hogy a cég szeretne helyet szorítani a közösségi játékok számára - bizonyára megirigyelte az elsősorban Farmville-jéről ismert Zynga facebookos sikereit. A szolgáltatás forráskódjának és a súgóoldalaknak az átböngészésével derült fény a Google ilyen irányú terveire, de annak részletei ma még nem ismertek. Hiszen nem is olyan rég komoly dollárkötegekkel kopogtatott be a Zynga fejlesztőinek ajtaján, ennek eredményét pedig minden bizonnyal nem kell már sokáig várni. A jól értesültek azt is tudni vélik, hogy külön játék „stream" lesz majd a szolgáltatáson, így akit hidegen hagy a disznótenyésztés vagy a maffiaháború, az nem szerez róla tudomást.

A Google+ lehet emellett az a platform, ami végre rendesen összefogja a vállalat különböző webes szolgáltatásait. Anno a Wave-vel kudarcot vallott e téren, de most itt a lehetőség, hogy a felhasználók egy helyen osszanak meg Google Docs dokumentumokat, Youtube videókat, és még lehetne sorolni a Google saját, egymással többnyire csak alig vagy lazán integrált szolgáltatásait.

A jövőben tehát a fenti területeken várható komolyabb fejlődés - és ha jó ritmusérzékkel vezérli le ezeket, akkor a Facebook üzemeltetői komolyan elkezdhetnek aggódni.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.