Hirdetés
. Hirdetés

A bevételnövelés technológiái

|

Nem könnyű az informatikát úgy átalakítani, hogy a háttérfolyamatok támogatásán túl a bevételnövelés hajtóerejévé is váljon. Az IT-transzformáció nehézségeit legyűrő vállalatok azonban szép számokra számíthatnak, derült ki az IDC két kutatásából.

Hirdetés

Mostanáig az adatközpontjukat korszerűsítő vállalatok elsősorban a költségek csökkentésére, illetve egy-egy jól behatárolt probléma gyors megoldására összpontosítottak. Szerverkonszolidációval és -virtualizációval, felhőalapú megoldásokkal és flash memóriára épülő tárolókkal szálltak szembe az informatikai környezet elburjánzásával, így a bér- és az üzemeltetési költségek növekedésének is gátat szabhattak. A feldolgozási, a tároló- és a hálózati erőforrásokat magukban integráló konvergens, szoftvervezérelt rendszerek különösen alkalmasak erre a célra, mivel üzemeltetésükhöz csak korlátozott mértékben szükséges emberi közreműködés. Esetükben a szoftver konfigurálja a hardvert, és automatizálja a kézi vezérlésű folyamatokat, így jelentős mértékben csökkenti az emberi hibázás kockázatát is. Következésképp a korszerű technológiákat alkalmazó vállalatok fokozatosan javítani tudták szolgáltatásszállítói folyamataikat és stratégiáikat, így ügyfeleiket is hatékonyabban tudták megszólítani. Mindez azonban kevés.

Hirdetés

Napjaink kiélezett piaci versenyében, a nap 24 órájában a hét minden napján pörgő üzleti környezetben az informatikai oldal szerepe nem merülhet ki a háttérirodai folyamatok működtetésében, olyan hajtóerővé kell válnia, amely hozzájárul a bevételek megsokszorozásához. Az IT transzformációjának - az International Data Corporation (IDC) betűszavával ITX-nek - nevezzük ezt a fejlődést, amelyet az információtechnológiai platformok és folyamatok széles körű modernizálása és automatizálása jellemez, az IT-szolgáltatásokat az üzletági igényekkel jobban összehangoló, élvonalbeli technológiák alkalmazásával együtt. Az ITX az első és megkerülhetetlen lépés a stratégia megvalósításában, amely az üzlet teljes digitális átalakítását célozza - mutat rá a piacelemző két fehér könyvében (The Business Impact of IT Transformation és The Technology Impact of IT Transformation, 2017. november), amelyet a Dell EMC és az Intel szponzori támogatásával készített.

Öt év, 20 százalék
A kutatás során, amelynek eredményeit a fehér könyvek foglalják össze, az IDC világszerte 16 szervezetnél készített interjúkat az informatikai környezet átalakításáról és a korszerűsítés üzleti, valamint technológiai hatásairól. A megkérdezett vállalatok átlagos alkalmazotti létszáma a 10 ezer főhöz közelített (középlétszáma pedig 2500 fő volt), IT-költségvetésük 124 millió dollárra, éves átlagbevételük pedig 1,61 milliárd dollárra rúgott. Az interjúkban Észak-Amerika, az európai, közel-keleti és afrikai, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térség országaiban, különböző iparágak - a pénzügy, az egészségügy, a felsőoktatás, a vendéglátóipar, a professzionális szolgáltatások, a gyártóipar, a szállítmányozás és a kereskedelem - szereplői válaszoltak az elemzők kérdéseire.

Informatikai környezetük átalakítására indított kezdeményezéseik eredményét összegezve a megkérdezett szervezetek arról számoltak be, hogy informatikai csapataik a kívánt funkciókkal és képességekkel bíró alkalmazások és szolgáltatások időbeni szállításával a korábbiakhoz képest hathatósabban támogatják az üzleti oldal törekvéseit. Informatikai és üzleti szakembereik szorosabban működnek együtt, így több ügyfelet és megbízást tudtak megnyerni, az üzleti lehetőségek megragadásával és az ügyfelek jobb kiszolgálásával pedig bevételeiket is növelhették.

A begyűjtött válaszok alapján az IDC kiszámította, hogy a felmérésben részt vevő vállalatok évente átlagosan 206 millió dollárral nagyobb bevételt könyvelhettek el, ami - a kutatás módszertana szerint - öt évre vetítve összesen 20 százalékos, évente pedig átlagosan 3,7 százalékos bevételnövekedésnek felel meg. A válaszadók mind alkalmazásfejlesztői, mind IT-üzemeltetési erőforrásaikat jobban összehangolták az üzlet igényeivel ITX-kezdeményezéseik által. Egyrészt versenyképességüket erősítették így ezek a vállalatok, másrészt jelentős többletbevételre tettek szert informatikai környezetük átalakításával - amihez három körülmény is nagyban hozzájárult.

Új szervereket a korábbiakhoz képest 48 százalékkal, új alkalmazásokat pedig 39 százalékkal rövidebb idő alatt tudnak ma a kutatásban részt vevő szervezetek az üzlet rendelkezésére bocsátani, ami éves szinten 2,7-szer több új funkció szállítását teszi lehetővé. Minthogy a vállalatok sokkal gyorsabban tudnak piacra lépni az ügyfelekkel közvetlenül kapcsolatba kerülő alkalmazásaikkal és szolgáltatásaikkal, több üzleti lehetőséget aknázhatnak ki, ami nagyobb bevételt hoz számukra.

Javítani tudták a válaszadó vállalatok meglévő alkalmazásaik és szolgáltatásaik minőségét is, az alkalmazottak így hatékonyabban végzik munkájukat, az ügyfelek jobb kiszolgálást kapnak. Mindennek köszönhetően az informatikai környezetüket korszerűsítő vállalatok több erőforrást és technológiai képességet szabadíthatnak fel az új termékek és szolgáltatások létrehozásához, innovatív ajánlataikkal jobban válaszolhatnak a piaci kereslet változásaira.

Béklyó az üzletnek
Napjainkra a technológia a vállalatok gerincévé vált, az üzlet az IT támogatása nélkül aligha léphetne kellő fürgeséggel a piacra, hogy időben megragadhassa a kínálkozó lehetőségeket. A meglévő adatközpontok közül azonban sok nem tartott lépést a technológia fejlődésével, így egyre kevésbé tudja kiszolgálni a modern alkalmazásokat. Ahelyett, hogy a növekedés és az értékteremtés hajtóerejét adnák, ezek az öröklött IT-rendszerek béklyóként fogják vissza az üzletet, olyan technológiai adósságot halmoznak fel, amely minden látható eredmény nélkül egyre csak növeli a költségeket.

Az elavult informatikai környezetekben gyakoriak a rendszerek meghibásodásai, és az üzemeltetők által elkövetett hibák is gyakran leállásokhoz vezetnek. Korszerűsíteni kell ezért az adatközpontokat, hogy ellenállóbbakká váljanak, és magas szintű rendelkezésre állás mellett az innovációhoz szükséges agilitást is támogassák. A modernizálás előnyei azonban nem merülnek ki az üzleti újítás segítésében, hanem az örökölt IT-rendszerek működtetéséből adódó, gyakran rejtett költségek látványos csökkentésében is megmutatkoznak.

Minél öregebbek a hardvereszközök, az alkalmazások és a folyamatok, az IT-osztály annál nehezebben tud hathatós és költséghatékony támogatást adni az üzleti oldalnak. A vállalatok sokszor nem is látják át teljes egészében, hogy ez milyen költségekkel jár. Különböző okokból nőhetnek ezek a költségek, következményük azonban ugyanaz: a vállalat alkalmazottai és ügyfelei egyre drágább IT-szolgáltatásokat használnak. A hardvereszközök a szükségesnél többe kerülnek, és üzemeltetésük is drágább a kelleténél, mert az IT-osztály munkatársai nem dolgozhatnak elég hatékonyan, így az üzlet sem kap időben megfelelő támogatást, ami a bevételek és a nyereség alakulásán is ront.

Kiutat ebből a helyzetből informatikai környezetük átalakításával találhatnak a vállalatok. Az IDC elemzői megállapították, hogy az interjúk során megkérdezett vállalatok éves szinten átlagosan közel 40 millió dollárt dolgoztak le technológiai adósságukból, azaz ITX-kezdeményezéseik eredményeként akkora összeggel csökkentették üzemeltetési költségeiket, ami eléri IT-költségvetésük 32 százalékát.

A válaszadó vállalatok a hardvererőforrások hasznosítását optimalizálva például a szoftverlicencek és az üzemeltetés költségét is csökkenteni tudták, így informatikai infrastruktúrájukra összességében 23 százalékkal kevesebbet költenek, mint a környezet modernizálása előtt. Ezzel párhuzamosan IT-osztályuk hatékonysága is nőtt, mivel 35 százalékkal kevesebb emberórába telik a rendszerek működtetésével, támogatásával és védelmével összefüggő napi feladatok elvégzése. Mindennek köszönhetően 73 százalékkal csökkent a nem tervezett leállások időtartama, és 69 százalékkal kisebb lett a belőlük eredő bevételkiesés is. A rendelkezésre állással együtt nőtt a rendszerek teljesítménye és biztonsága, valamint az IT-osztály agilitása is, mert sokkal rövidebb idő alatt tud erőforrásokat adni mind a fejlesztőknek, mind az üzleti felhasználóknak.

Erőforrások fogyasztójából és a háttérirodai folyamatok támogatójából az informatikának az üzlet és az innováció, a bevételnövelés hajtóerejévé kell válnia - összegezte az IDC a kutatás tanulságát. A vállalatoknak át kell alakítaniuk IT-környezetüket, hogy agilitása és méretezhetősége által jobban támogassa az alkalmazottakat és az ügyfeleket, segítse a termékek és szolgáltatások gyorsabb piacra vitelét. A modernizálás kihívásoktól korántsem mentes, azonban a vállalatok, amelyek nem riadnak vissza a nehézségektől, erőfeszítéseik eredményét bevételeik kedvező alakulásán mérhetik le.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.