Hirdetés
. Hirdetés

A Kindle révén nőtt az Amazon profitja

|

Az Amazon 16 százalékos profitnövekedést ért el a harmadik negyedben; az eredmény elsősorban a Kindle e-book olvasók iránti kereslet növekedésének köszönhető. A cég partnerei szerint a keresések korlátozása árt az üzletnek.

Hirdetés

Az Amazon 231 millió dolláros nettó nyereségről számolt be a harmadik negyedévre vonatkozó gyorsjelentésében, ami az előző év azonos időszakának 199 millió dolláros eredményéhez képest jelentős növekedést mutat.

A bevételek 39 százalékkal 7,56 milliárd dollárra nőttek, ám a működési költségek is jelentősen emelkedtek, közel negyven százalékos növekedés mellett 7,29 milliárd dollárt tettek ki.

Az Amazon 2007-ben mutatta be a Kindle-t az Egyesült Államokban: azóta más országokban, köztük az Egyesült Királyságban is forgalmazzák a készüléket, amely rövid időn belül a cég legkeresettebb és legsikeresebb termékévé vált.

Az Amazon az ?elektronikai és egyéb általános áruk" szegmensén belül kínálja az e-book olvasót; a termékkör eladásaiból származó bevételek 68 százalékkal 3,97 milliárd dollárra nőttek a negyedév során.

A könyvekből, CD-kből, DVD-kből és más médiahordozókból származó bevétel 14 százalékkal 3,35 milliárd dollárra emelkedett.

A cég 12 és 13,3 milliárd dollár közötti bevételre számít a soron következő, negyedik negyedévben.

Limitált keresés - csökkenő eladások

Az Amazon számos partnere - köztük webfejlesztők és viszonteladók - arra panaszkodik, hogy jelentős bevételkiesést kell elszenvednie, mert a cég alapvetően átkonstruálta a termékhirdetési API-ját.

Az API lehetővé teszi, hogy a partneri hálózathoz tartozó weboldalak termékinformációk, felhasználói vélemények és egyéb, a termékekkel és fogyasztókkal kapcsolatos információk között kereshessenek az Amazon adatbázisában. A weboldalak számos különféle módon hasznosíthatják ezeket az információkat - egyebek mellett versenyképes árpolitikát alakíthatnak ki a segítségükkel. Az alku az Amazon számára is jelentős előnyökkel jár, hiszen az érintett weboldalakon keresztül jelentős mennyiségű új felhasználóra és vásárlóra tehet szert.

A cég időközben óránként kétezerre limitálta az adatbázisában folytatott keresések számát - igaz, minden egyes rajtuk keresztüli értékesítésből származó dollárért cserébe ötszáz új keresést indíthatnak a partnerek.

Az Amazon hétfőn vezette be a változtatásokat, amelyek a kritikusok szerint jelentős bevételkiesést okozhatnak a partnereiknél.


Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.