Hirdetés
. Hirdetés

A Microsoft 6 milliárd dolláros zakója

|

Az online szolgáltatások üzletága nem nőtt úgy, ahogy azt Redmond várta.

Hirdetés

Még 2007-ben vásárolta meg az amerikai IT-óriás az aQuantive online-marketing céget abból a célból, hogy általa javíthasson online reklámüzletágának hatékonyságán. Nem kevesebb, mint 6,3 milliárd dollár cserélt gazdát: Redmond igen mélyen nyúlt a zsebébe öt évvel ezelőtt azért, hogy birtokolhassa a vállalatot. Ez egyébként még nem is volt minden idők legnagyobb akvizíciója, hiszen a Skype-ot 8,5 milliárd dollárért szerezte meg.

Visszatérve az aQuantive-hoz: a cég nem váltotta be maradéktalanul a hozzá fűzött reményeket, így a redmondiak ebben a negyedévben elkönyvelik a jó hírnév (goodwill) csökkenést (6,2 milliárd dollárt a 6,3 milliárdból). Felvásárlás esetén a jó hírnév számszerűsíthető könyvelési szempontból, annak értéke pedig a jövőben nőhet vagy csökkenhet. Érthető módon a magas goodwill pozitív jövőképet vetít előre, például egy erős márkanév vagy jó ügyfél-kapcsolat segíti a vállalatot nyereségcéljai elérésében.

„Noha az aQuantive akvizíciója révén a Microsoft tulajdonába került eszközök továbbra is az online hirdetési erőfeszítések szolgálatában állnak majd, a felvásárlás nem hozta az elvárt növekedést, ami hozzájárul a [veszteség] leírásához” - közölte a Microsoft. Kénytelen is óvatosan fogalmazni a vállalat, hiszen a részvényesek sosem nézik jó szemmel, ha veszteségekről számol be (rész)tulajdonuk, ezért a vállalat egyben azt is megjegyezte, hogy az online szolgáltatások egy része azért profitált a felvásárlásból. A Bing részesedése például emelkedik az amerikai piacon, és növekszik az egy keresésre jutó bevétel is, árulták el a redmondiak.

„Miközben az Online Szolgáltatások Üzletág fejlődik, a vállalat jövőbeli növekedésre és profitszintre vonatkozó elvárásai a korábban becsült szintnél alacsonyabbra kerülnek” - olvasható a vállalat közleményében. Utóbbi azt is megjegyzi, hogy a leírás nem készpénz jellegű, és így nem érinti a vállalat üzleti vagy pénzügyi teljesítményét.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.