Hirdetés
. Hirdetés

A VW ekkorra tervezi, hogy a piaci versenyben lenyomja a Teslát

|

Az akkumulátorok hatótávolsága miatt aggódó járművezetők végleg lemondhatnak a fosszilis üzemanyaggal működő járműveikről.

Hirdetés

A Volkswagen megduplázza a töltő- és energiarészlegének létszámát, jövőre új fizetési technológiát vezet be, és újabb szövetségeket köt, hogy felvegye a harcot a Teslával az elektromos járművek (EV) kulcsfontosságú csataterén: az energiainfrastruktúrában.

Európa legnagyobb autógyártója nem bízza a véletlenre, hogy elegendő gyorstöltő-csatlakozó és áram álljon rendelkezésre az általa eladni kívánt elektromos autók számára. A Volkswagen azt reméli, meggyőzheti az akkumulátorok hatótávolsága miatt aggódó járművezetőket arról, hogy végleg lemondhatnak a fosszilis üzemanyaggal működő járműveikről.

Hirdetés

Elektromos ambícióit hangsúlyozva a wolfsburgi vállalat az energiaipar veteránját, Elke Temmét hívta segítségül, aki közel két évtizedet töltött a német RWE és Innogy energiavállalatoknál, hogy segítsen az autógyártónak jobb formába lendülni a Tesla legyőzése érdekében.

Az 53 éves Temme január óta tölti be ezt a pozíciót, és az autógyártó különböző energetikai tevékenységeinek - például az energiabeszerzés, az ügyfelek otthoni és közúti töltésének lehetővé tétele, valamint a szükséges villamos energia értékesítése - összefogása a feladata.

Ennek megvalósításához nagyobb létszámra van szükség, és Temme azt tervezi, hogy 2022-re megduplázza a Volkswagen európai töltési és energia részlegének (Elli) létszámát mintegy 300 főre, miután idén már megháromszorozta azt - mondta a Reutersnek adott interjúban.

"Hatalmas növekedési területekbe fektetünk be, amelyeknek nem kell mindig azonnal nyereségesnek lenniük. Ezeket a beruházásokat mindig a csoportstratégiánk általános összefüggésében látjuk. Ezért kulcsfontosságú az átfogó infrastruktúra kiépítése" - fejtette ki a VW energiaguruja. Temme nem volt hajlandó részletezni a rendelkezésére bocsátott költségvetést, de elmondta, hogy a Tesla-rajongó Herbert Diess által vezetett Volkswagen jóváhagyta a részleg beruházási kéréseit, amely a Tesla Powerwalljához hasonló otthoni akkumulátortároló rendszereket is forgalmaz.

A Reuters elemzése szerint a Volkswagen világviszonylatban messze az élen jár az EV-kre és akkumulátorokra vonatkozó beruházási terveivel 2030-ig. Illetve 2025-ig 35 milliárd eurót tervez költeni akkumulátoros EV-kre. A gyorstöltő-hálózatok terén azonban, amelyek sok elemző szerint kulcsfontosságúak az elektromos autók elterjedéséhez, a VW-nek még van mit behoznia.

A Tesla már évek óta nagy teljesítményű szupertöltőket állít üzembe, és mintegy 30 ezer gyorstöltőből álló globális hálózata van, amely a cég saját állítása szerint 15 perc alatt 200 km-es hatótávolságra elegendő töltést tud adni. A vállalat októberben közölte, hogy saját hálózata az elmúlt 18 hónapban megduplázódott és a következő két évben megháromszorozódik.

A Volkswagen eközben arra számít, hogy 2025-re, amikor is a Teslától a világpiaci vezető szerepet szeretné átvenni, a gyorstöltő-hálózata csaknem megnégyszereződik, és mintegy 45 ezer töltőállomásra bővül, Európában 18 ezer, Kínában 17 ezer, Észak-Amerikában pedig 10 ezer töltőállomással. A Volkswagen márciusban közölte, hogy addigra 400 millió eurót tervez költeni gyorstöltő-hálózatának bővítésére a kontinensen.

Ez azonban csepp a tengerben ahhoz képest, hogy az Európai Unió szerint 2040-ig évente 5 milliárd euróra van szükség a töltőinfrastruktúra bővítéséhez a kontinensen, és ez növeli a közműszolgáltatókra és a kormányokra nehezedő nyomást.

Európában a Volkswagen-csoport a rivális autógyártókkal, a BMW-vel, a Daimler Mercedes-Benzzel, a Forddal és a Hyundaijal együtt részvényese az Ionity nevű uniós gyorstöltő vállalkozásnak. Emellett olyan energetikai cégekkel is összefogott, mint az olasz Enel, a brit BP és a spanyol Iberdrola, hogy betömjék a földrajzi réseket, és kialakítsák a tervezetet arra, hogy az EV-infrastruktúra finanszírozása hogyan osztható meg az iparágak között. "Különböző modellek képzelhetők el, a termékpartnerségektől kezdve a közös vállalkozásokon át az összeolvadásokig" - mondta Temme a Reutersnak.

A Tesla már megmutatta, hogy az EV-k esetében a puszta autóeladás már nem elég. Olyan modellt fogadott el, amely az autóktól kezdve az akkumulátortárolókon át a napelemekig mindent kínál az ügyfeleknek, valamint egyes amerikai államokban áramot is.

A Volkswagen mostantól áramot ad el azoknak a kiskereskedelmi ügyfeleknek, akik EV-t vagy plug-in hibridet vezetnek. Temme szerint az egyik tarifája - amely olyan ügyfelek számára is elérhető, akiknek nincs VW-jük - több mint 10 ezer ügyfelet vonzott a júliusi indulás óta. A VW azt tervezi, hogy gyorstöltőit minden EV-vezető számára elérhetővé teszi, ellentétben a Teslával, amely eddig - egy hollandiai kísérleti program kivételével - csak a Tesla-vezetők számára tartotta fenn szupertöltő-hálózatát.

"Mi a Teslától eltérő megközelítést követünk a töltőinfrastruktúra kiépítésében. Nyitott, megkülönböztetésmentes töltőhálózatot szeretnénk, és úgy fejlesztjük szolgáltatásainkat, hogy kényelmesebbé, egyszerűbbé és vonzóbbá tegyük kínálatunkat" - mondta Temme.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.