Hirdetés
. Hirdetés

Ami Már Dühítő

|

Az NGOHQ.com oldalon megjelent cikk meggyőző bizonyítékokra alapozva teszi fel a kérdést: vajon tisztességes eszközökkel reklámozza magát az AMD?

Hirdetés

Az utóbbi időben fokozott igény mutatkozik az olcsó és újszerű marketinges megoldások iránt. Közülük a vírusmarketing (viral marketing) az egyik legelterjedtebb forma: a reklámot éppen azok terjesztik, akiknek szól. Elsőre mindez furcsának tűnhet, azonban nagyon is kézenfekvő: az adott téma vagy termék iránt érdeklődők egymásnak adják tovább az információkat levelekben, fórumos hozzászólásokban vagy éppen élőszóban. Az elnevezésben a vírus a reklám terjedésének módjára utal, semmi köze a rosszindulatú kódokhoz.

Az NGOHQ.com szerint az Advanced Micro Devices (AMD) chipgyártó is előszeretettel alkalmazza a vírusmarketinget. Ez önmagában még nem lenne újdonság, az online lap második állítása azonban már mindenképpen az: feltételezésük szerint az AMD úgynevezett shilleket alkalmaz termékeinek "spontán" népszerűsítése, valamint a vírusmarketing láncok elindítása és fenntartása céljából.

Az online aukciókon shilleknek nevezzük az olyan ajánlattevőket, akiknek nem áll érdekében az áru megvétele, amie ajánlatot tesznek, viszont ajánlataikkal lényegesen növelik a szóban forgó termék eladási árát. A hamis ajánlattevőkhöz természetesen hamis email-címek és hamis azonosítók tartoznak. Esetünkben a feltételezés szerint az AMD élt hasonló eszközzel: a különböző fórumokon talált, a gyártó termékeit dícsérő hozzászólások az AMD-hez vezetnek.

Nemrég két új felhasználó regisztrálta magát a NGOHQ.com fórumában "programmer3642" és "machinetime53" néven. Ketten elindítottak egy témát, melynek tárgya az AMD Virtual Tradeshow, vagyis a vállalat mostanában indult szolgáltatása volt. Mivel az egyik felhasználó spammernek tűnt, az adminisztrátorok némi nyomozást végeztek vele kapcsolatban. Ennek során kiderült, hogy más fórumokon valaki (vagy valakik) több ízben kísértetiesen hasonló hozzászólásokat tettek; minderre példákat találtak a HotHardware, a PC Perspective, a BigBruin, az X-bit Labs, a PC Guide, a Computing.net, a PDA Gold, a Backpage és a SwishTalk fórumain is.

A spammerek IP-címéből kiderült, hogy az a Design Reactor nevű, digitális kommunikációval és hirdetésekkel foglalkozó céghez tartozik. A Design Reactor legfőbb ügyfele pedig nem más, mint az AMD, de kapcsolatban állnak például a HP-val, a Sunnal, a Visával és a Motorolával is. Honlapjuk ugyan nem kínál vírusmerketing szolgáltatást, ám az NGOHQ.com élelmes csapata létre hozott egy új domainhez tartozó új email-címet, és árajánlatot kértek a szóban forgó témában; a Design Reactor visszajelzése pedig, csodák csodájára, pozitív volt.

Az utolsó, legfontosabb kérdés persze továbbra is nyitva áll, és valószínűleg válszt sem kapunk rá soha: vajon az AMD megrendelésére, vagy saját magától bombázta a Design Reactor hozzászólásaival a témaspecifikus fórumokat?

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.