Hirdetés
. Hirdetés

Az emberek már többet költenek az Amazonon, mint a Walmartnál

|

A kiskereskedelmi környezet uralmáért folytatott harcot az interneten nyerik meg.

Hirdetés

Itt a bizonyíték arra, hogy az online jövő megérkezett: a Kínán kívüli legnagyobb e-kereskedelmi vállalat lekörözte a legnagyobb valóvilági áruházhálózatot. A vállalati és iparági adatok szerint ugyanis az Amazon megelőzte a Walmartot, és ezzel a világ legnagyobb kiskereskedelmi eladójává vált Kínán kívül, ami mérföldkő a való világban működő kereskedelemről az online vásárlásra való átállásban.

Részben a világjárvány idején megugró keresletnek köszönhetően az emberek több mint 610 milliárd dollárt költöttek az Amazonon a június végéig tartó 12 hónapban a Wall Street becslései szerint, amelyeket a FactSet pénzügyi kutatócég állított össze. A Walmart kedden 566 milliárd dolláros forgalmat jelentett be a júliusban zárult 12 hónapra vonatkozóan.

Az Alibaba, az óriási kínai online kiskereskedő a világ legnagyobb eladója. Mellette sem az Amazon, sem a Walmart nem rúghat labdába Kínában. A világ maradék részén azonban a megváltozó körülmények és szokások kihasználva versenyelőnyhöz jutott az Amazon, és letaszította a kereskedők trónjáról a Walmartot.

Hirdetés

Pedig a Walmart volt az elmúlt évtizedek egyik legsikeresebb és a piaci versenyben legrettegettebb vállalata. A Walton család fémjelezte társaság tökéletesítette a kiskereskedelem virágzó, "nagy dobozos", hipermarketekre alapuló modelljét, amely minden lehetséges fillért kipréselt a költségeiből, lenyomta az árakat és legyőzte a versenytársakat.

De még ennyi hatékonyság és hatalom ellenére is, a mai kiskereskedelmi környezet uralmáért folytatott harcot az interneten nyerik meg. És ezt egyetlen vállalat sem használta ki jobban, mint az Amazon. A vállalat megrendelőhöz történő kiszállítási szolgáltatása és széles választéka vonzotta először a vásárlókat az online felületre, és azóta is egyre többet vásárolnak ott. Jeff Bezos, a cég alapítója így lett a világ egyik leggazdagabb embere.

"Ez egy történelmi pillanat. A Walmart már olyan régóta jelen van, és most mégis az Amazon egy másik modellel állt elő, és leváltja őket az élről" - mondta Juozas Kaziukenas, a Marketplace Pulse nevű kutatócég alapítója a New York Timesnek.

A Wall Street-i cégek arra számítottak, hogy a kiskereskedelmi stafétabot csak pár év múlva cserél gazdát. A világjárvány azonban felgyorsította a folyamatot, mivel az otthon rekedt emberek a kiszállításokra támaszkodtak. A Walmart eladásai meredeken emelkedtek a világjárvány idején, de növekedése nem érte el az Amazonét, amely több száz új raktárral bővült és mintegy 500 ezer dolgozót vett fel tavaly év eleje óta.

A Walmart forgalma 24 milliárd dollárral nőtt tavaly - közölte a vállalat. Nagyjából ugyanebben az időszakban közel 200 milliárd dollárral emelkedett mindannak az összértéke, amit az emberek az Amazonon vásároltak - becsülik az elemzők. Az elmúlt 12 hónapban az Amazon 390 milliárd dolláros kiskereskedelmi bevételt jelentett. A teljes termékértékesítés azonban a harmadik féllel kötött tranzakciókkal együtt közel 60 százalékkal volt magasabb az elemzői becslések szerint.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.