Hirdetés
. Hirdetés

Az IDC szerint az árak emelkedése nyomást gyakorol az AR/VR headsetek piacára

|

A nehéz gazdasági környezet és az emelkedő árak miatt az IDC csökkentette a kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) headsetekre vonatkozó kilátásait a következő időszakra.

Hirdetés

Az AR- és VR-headsetek globális szállítása 2022-ben 12,8 százalékkal, 9,7 millió darabra csökken. A növekedés várhatóan 2023-ban tér vissza, mivel a szállítások az előrejelzések szerint 31,5 százalékkal megugranak az előző évhez képest. Az IDC új adatai szerint a következő néhány évre is 30 százalék feletti folyamatos növekedést prognosztizálnak, amely 2026-ban 35,1 millió szállított egységben csúcsosodik ki.

A Meta már régóta uralja az iparágat, köszönhetően a megfizethető árú Quest 2-nek, amely 2022 első három negyedévében a globális AR/VR headset-piac 84,6 százalékát szerezte meg. A következő legközelebbi versenytárs a ByteDance Pico volt 7,4 százalékos részesedéssel ugyanebben az időszakban. A top 5-ös listát a DPVR (1,8%), a HTC (1,1%) és az iQIYI (0,9%) egészíti ki. Jövőre azonban mindegyik vállalatnak kihívásokkal kell szembenéznie, mivel a Sony következő generációs headsetje megjelenik, és az Apple is belép a piacra.

"A Quest 2 áremelkedése és a PSVR2 és az Apple headset várható prémium árazása miatt a fogyasztók valószínűleg visszafogottabbak lesznek a közeljövőben a költéseikkel. A kereskedelmi növekedés azonban az elkövetkező években megelőzi majd a fogyasztói szegmens növekedését, ahogy a vállalatok VR-headseteket alkalmaznak képzésre és más felhasználási célokra, és ahogy az új headsetek kezdenek az AR területére is átcsapni azáltal, hogy átviteli képességeket kínálnak" - mondta Jitesh Ubrani, az IDC Mobility and Consumer Device Trackers kutatási vezetője.

Az AR viszont újabb kihívásokkal néz szembe, mivel az olyan nagy márkák, mint a Shadow Creator, a Mad Gaze és még a Microsoft is küzdöttek a növekedés fenntartásáért. Ez azonban lehetőséget teremt a következő generációs headsetek, valamint az új versenytársak számára, hogy belépjenek az AR-piacra, bár ez legkorábban 2024-ben, komolyan pedig 2025-ben fog bekövetkezni.

Hirdetés

"A kiterjesztett valóság sokáig a kereskedelmi felhasználásra szánt önálló headsetek területe volt, amelyek segítettek átalakítani azt, ahogyan a vállalatok képzik a dolgozóikat. Miközben ezek használata kifinomult volt, a formai tényező néha kihívást jelentett bizonyos munkakörnyezetekben. A jövőre nézve arra számítunk, hogy az AR headsetek hasonlítani fognak a hagyományosabb szemüvegekhez, és olyan érzést fognak kelteni, mint azok, ugyanakkor fenntartják - vagy akár felül is múlják - a jelenleg kínált élményt" - mondta Ramon T. Llamas, az IDC mobileszközök és AR/VR kutatási igazgatója.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.