Hirdetés
. Hirdetés

Bajban a notebookgyártók

|

Hiába szárnyalnak a netbook eladások, a bevételek mégis csökkennek.

Hirdetés

Az Intel Atom piacra kerülése óta jelenthetjük ki egyértelműen, hogy létrejött egy új kategória: a netbook. Előtte a ilyen apró gépeket inkább subnotebooknak neveztük, azonban a méretük nem feltétlenül állt egyenes arányban a teljesítményükkel. Az Atom azonban átrendezte a piacot, és - bár hiába növekszik némi túlzással exponenciális ütemben az ezzel szerelt aprócska notebookok népszerűsége-, hosszú távon problémát jelentenek.

A DisplaySearch kutatásából kiderült, hogy 2009. második negyedévében a komplett noteszgép piac 26,4 milliárd dolláros üzlet volt: ez az első negyedévhez képest 10 százalékos növekedés, viszont az 1 évvel ezelőtti adatokhoz képest még mindig 5 százalékos csökkenés.

Szintén az egy évvel ezelőtti statisztikákkal összevetve: a netbook piac 264 százalékkal bővült, így az egész piac 11,7 százalékát uralja. Érdekes, hogy a notebookok ára az idei második félévben átlagosan 688 dollár volt, amely 19 százalékos csökkenést jelent az egy évvel ezelőttihez képest.

(Forrás: Nonstopmobil.hu)
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.