Hirdetés
. Hirdetés

Eltűnhet a Yahoo keresője

|

Az All Thing Digital információi szerint megköttetett a Microsoft-Yahoo megállapodás. Utóbbi keresője a jövőben a Bing motorját használhatja, míg a szponzorált linkek bevételeiből a Yahoo részesülhet.

Hirdetés

A Wall Street Journal lapcsaládjához tartozó All Things Digital információ szerint megköttetett a Microsoft és a Yahoo között a kereső- és online hirdetési üzletág megosztásával kapcsolatos megállapodás, amelyet hivatalosan 24 órán belül bejelentenek majd a két cég képviselői.

 

 

yahoo.jpg


A kiszivárgott hírek alapján a korábbiakban vártól eltérően a Yahoo nem kap részvényeket cserébe, s a Microsoft sem vásárolja fel utóbbi üzletágát. A jövőben ugyanis a Yahoo keresője mögött a Microsoft Bing motorja fog dolgozni, míg cserébe a Yahoo értékesítheti a két keresőben megjelenő szponzorált linkeket. Így mindkét cég jól jár, hiszen a Microsoft igyekszik mindent megtenni, hogy feljebb tornássza döntés-előkészítő motorjának a piaci részesedését, faragva a Google-vel szembeni hátrányából. Míg a komoly pénzhiánnyal küzdő Yahoo így extra bevételre tehet szert. Főként, hogy korábbi felmérések szerint a Bing hirdetési rendszere a három rivális közül a legmagasabb átkattintási aránnyal büszkélkedhet, így hasonlóan magad bevételt hozhat, mint az egyébként népszerűbb Yahoo.

Eddig még a Yahoo és a Microsoft szóvivője sem kommentálta a híreszteléseket, miközben több hírügynökség is biztosra veszi a megállapodást. Ezt támasztja alá, hogy a Yahoo vezérigazgatója, Carol Bartz májusban megerősítette, hogy a két cég tárgyalásokat folytat és Steve Ballmer többször is közölte, hogy a Microsoft érdeklődik az együttműködés iránt. Mint ismeretes, a redmondi szoftvercég tavaly 47.5 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo-ra, de az akvizíció végül meghiúsult.

A Google jelenleg a keresési hirdetési piac 75 százalékát uralja az Egyesült Államokon belül, míg két konkurense csak körülbelül 24,5 százalékot tudhat magáénak (Yahoo 20 százalék, Bing 4,5 százalék), s ha a megállapodás megszületik, akkor valamelyest faraghatnak a hátrányukból. A Yahoo-nak ráadásul jól jönne minden egyes bevétel, hiszen korábban kiszivárgott hírek szerint a céget komolyan megviseli a gazdasági recesszió.

A ComScore legutóbbi adatai szerint júniusban a Google a keresési piac 65 százalékát tudhatta magáénak, őt követte a Yahoo 19,6 százalékkal és a Bing 8,4 százalékkal.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.