Hirdetés
. Hirdetés

Digitalizáció magyarosan

|

Bár akadnak kivételek, a hazai vállalatok jellemzően taktikai megfontolásból, nem egy nagyobb ívet felrajzoló stratégia mentén, hanem meglévő üzleti problémák gyors megoldására vezetnek be újgenerációs digitális megoldásokat. Interjú Varga Zsigmonddal, az SAP üzletfejlesztési vezetőjével.

Hirdetés

Intelligens vállalatok tudnak az SAP szerint az üzleti környezet folyamatos változásaiból tanulni, azokhoz gyorsan alkalmazkodni, s így érvényesülni a piacon. Egyre több forrásból érkező, nagyobb adattömeget kell ehhez minél gyorsabban, akár valós időben feldolgozniuk, amihez szükséges a működés digitális átalakítása.

Hirdetés

Computerworld: Idén júniusban mutatkozott be a termékek és szolgáltatások következő hulláma, élén az SAP C/4HANA ügyfélkapcsolat-kezelő és SAP HANA Data Management Suite adatmenedzsment-megoldással. Hogyan segítik ezek a vállalatok digitális átalakulását?

Varga Zsigmond: Kezdettől fogva iparági bevált gyakorlatot is épített az SAP üzleti alkalmazásaiba, a vállalatok egy része azonban egyedi fejlesztésekkel igyekezett saját folyamatait leképezni az alaprendszerben, így gyakran hosszas, bonyolult és költséges projektekbe fogott. Napjainkra azonban sokat változott a világ, a vállalatok felismerték a legjobb gyakorlatok erejét, és ma már nincs is idő hasonló fejlesztésekre, mert a piacon egyre-másra jelennek meg az új innovatív szereplők, és gyorsan elcsábítják az ügyfeleket azoktól, akik nem tudnak velük lépést tartani. A munkavállalók fiatal nemzedéke sem kötelezné el magát szívesen olyan projektek mellett, amelyek esetleg évek múltán hoznának eredményt, az ügyfelekhez hasonlóan ők is azonnali sikereket és könnyű használhatóságot várnak, amit a szakemberhiánnyal szembesülő munkáltatók nem hagyhatnak figyelmen kívül.

Érdemes ezért használni az iparági keretrendszereket, amelyek SAP S/4HANA és C/4HANA megoldásunkban is elérhetők, mert lerövidíti a bevezetést, és a további frissítéseket, továbbá megkönnyíti az újonnan megjelenő képességek gyors hozzáadását is. Felépítésüknél fogva megoldásaink továbbra is lehetővé teszik az egyedi folyamatok támogatását, de a fejlesztéseket a vállalatok nem az alaprendszerben, hanem felhőplatformunkon végezhetik el, és az alaprendszerekhez kapcsolódó (mobil-) alkalmazásokban adhatják például a munkavállalók kezébe. Az SAP Cloud Platformon elérhető eszközökkel ilyen alkalmazásokat sok esetben maguk az üzleti felhasználók is könnyen és gyorsan összerakhatnak.

Közben HANA platformunk is a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia legfejlettebb képességeivel gyarapodik, amelyek így a rá épülő üzleti alkalmazásainkban is megjelennek, valós idejű eseménykezeléssel, kép- és szöveganalitikával segítve a vállalatokat a folyamatok automatizálásában, az ügyfelek mélyreható megismerésében. E technológiák iparágspecifikus felhasználási esetei azután beépülnek az SAP S/4HANA és C/4HANA megoldásaiba - mint például az ügyfélszolgálatra érkező levelek témakör szerinti automatikus kategorizálása.

CW: Magyarországon jellemzően mire használják a vállalatok az SAP újgenerációs megoldásait, és milyen eredményeket érnek el velük?

VZS: Számos iparágból egyre több vállalat ruház be újgenerációs megoldásaink bevezetésébe. Bár vannak kivételek, a hazai vállalatok jellemzően taktikai megközelítést alkalmaznak, nem egy nagyobb ívet felrajzoló stratégia mentén, hanem meglévő üzleti problémák gyors megoldására vezetik be őket. Kivételekkel elsősorban az IT-technológiával kevésbé felszerelt vagy elavult eszközöket használó területeken, például az egészségügyben, a mezőgazdaságban találkozunk. Minthogy a meglévő rendszerek tehetetlensége nem húzza vissza őket, gyorsabban és nagyobbat lépnek előre. S/4HANA megoldásunkat is elsők között vezetik be a zöldmezős beruházásként induló, avagy informatikai rendszereiket eleve lecserélő vállalatok. A hazai ERP-piacon 50 százalék feletti a részesedésünk. Azok a vállalatok, amelyek üzleti igényeiket meglévő SAP rendszerükben fedték le, folyamataik jól működnek, néha nehezebben találnak erőforrásokat új lehetőségeket feltáró, frissebb technológiák bevezetésére. A gyorsabban mozgó, kisebb és új piaci szereplők, a rövidülő ciklusidők azonban őket is arra sarkallják, hogy minél előbb behozzák lemaradásukat.

CW: Hogyan próbálhatják ki a hazai vállalatok, hogy üzleti problémájukra milyen megoldást adnának az SAP legújabb termékei, szolgáltatásai?

VZS: Design Thinking néven módszertant kínálunk egyrészt, amellyel a kevéssé kidolgozott üzleti ötletekből is gyorsan olyan specifikációkat készíthetnek a vállalatok, amelyeket azután könnyen letesztelhetnek felhőplatformunkon. Minthogy az SAP Cloud Platform az Amazon mellett immár a Google és a Microsoft felhő-infrastruktúráján is elérhető, a megvalósíthatóság tesztelése is könnyebbé vált. Feladattól függően az átfutás pár hétben, esetleg hónapban mérhető, egy alkalmazás magas szintű koncepciójának felvázolásától egy működő, a kollégáknak kipróbálásra odaadható prototípusig napok alatt eljuthat a vállalat. Az évekig elhúzódó projektek ideje lejárt.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.