Hirdetés
. Hirdetés

Eltérő ártrendek az LCD panelek piacán

|

A DigiTimes beszámolója szerint karácsonyra és a jövő év első harmadára jelentős árcsökkenést prognosztizálnak a nagyméretű LCD panelek piacán, míg a szélesvásznú notebook panelek ára éppenséggel emelkedik.

Hirdetés

A tajvani DigiTimes érdekes összehasonlítást közöl az LCD panelek piacának különböző szegmenseiről. Ne feledjük, hogy az alább felsorolt adatok az LCD panelekre vonatkoznak és nem kész termékekre, így a jelentéktelennek tűnő, 1-2 dolláros árkülönbségek is súlyos dollárezreket jelentenek a nagy tételben vásárló monitor- és televíziógyártók számára.

A WitsView Technology kutatócég szerint, november első felében a notebook panelek átlagos eladási ára növekedett, a monitoroké stagnált, míg a nagyméretű, televízió paneleké szignifikánsan csökkent. Köszönhetően leginkább a gyártási kapacitások más inkább profitábilis feladatokra történő átcsoportosításának, illetve az igények hirtelen megugrásának, a szélesvásznú, laptop LCD panelek ára 1-2 százalékos növekedést mutatott november első felében. A 15,4 hüvelykes modelleké két amerikai dollárral 106-ra, a 14,1 hüvelykeseké egy dollárral 103-ra nőtt.

A monitorpanelek árának júliusi emelkedése megállt októberben, köszönhetően az alacsony keresletnek és annak, hogy a gyártók szerették volna elkerülni az árversenyt és az ezzel járó profitvesztést. A túlkínálattal küzdő 17 hüvelykes piacon olyannyira szerették volna megőrizni a profitot, hogy sok gyártó inkább a szélesvásznú modellek gyártására helyezte a hangsúlyt, így az alacsony igények ellenére egyensúlyi helyzet alakult ki a kereslet-kínálat terén. A júliusi emlékezetes 103 amerikai dolláros mélypont után októberre az árak visszakapaszkodtak 130 dollárra és mindmáig ott is tanyáznak. Ezzel szemben a 19 hüvelykes kijelzők átlagos eladási ára 135 amerikai dollárról 150-re emelkedett.

A 32 hüvelykes tévépanelek augusztusi ellátási problémái fokozatosan megszűntek és az árak 365 amerikai dollárról 360-ra csökkentek. Október végén a 40 és 42 hüvelykes paneleket azonos áron, 680 amerikai dollárért kínálták. Ugyanakkor a rivalizálás a két szegmens között erősödött, mert a televíziógyártók agresszív árazási stratégiát alkalmaztak a 40 hüvelykes szegmensben, hogy elősegítsék az eladásokat és erősítsék e méret piaci részesedését. Novemberre azonban változott a helyzet, a 40 hüvelykes modellek ára 650 dollárra, a 42 hüvelykeseké 660-ra csökkent.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.