Hirdetés
. Hirdetés

Reklámadó - iparági szereplők stabilitást kérnek a digitális gazdaság növekedéséhez

|

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tárgyalást kezdeményez a kormányzattal annak érdekében, hogy a reklámadó felfüggesztése legalább egy újabb évvel meghosszabbodjon. Az iparág szerint a kiszámítható adókörnyezet kulcsfontosságú a hazai digitális és kommunikációs szektor versenyképességéhez, amely mára a magyar gazdaság növekedésének egyik motorjává vált.

Hirdetés

A Reklámszövetség vasárnap közölte, hogy egyeztetést javasol a kormánnyal a reklámadó jövőjéről, miután az október elején benyújtott adócsomag még 2027-ig javasolta az adónem felfüggesztését, a friss módosítás viszont már csak 2026. június 30-ig hosszabbítaná meg a 0 százalékos kulcsot. Ez azt jelenti, hogy a több mint hat éve hatályos adómentes időszak a korábbi tervekhez képest fél évvel rövidülhet.

Az MRSZ jelezte: korábbi évekből rendelkezik pozitív tárgyalási tapasztalatokkal, és bízik abban, hogy ezúttal is konstruktív egyeztetés alakul ki. A szervezet már a nyilvános közlés előtt levélben fordult a döntéshozókhoz, és azt reméli, hogy a végleges törvényjavaslatba visszakerülhet a hosszabb felfüggesztési időszak. Hosszabb távon az iparág a reklámadó végleges kivezetésében látja a fenntartható megoldást.

Hirdetés

A kommunikációs piac szereplői érvelésükben a gazdasági hatásokra helyezik a hangsúlyt. A reklám- és médiaszektor több ezer vállalkozást fog össze Magyarországon, a hirdetőktől a médiavállalatokon át a kreatív és digitális ügynökségekig. A szektor évek óta hangsúlyozza, hogy a reklámköltések szoros összefüggésben állnak a fogyasztás élénkülésével és az innovatív üzleti modellek terjedésével, így minden olyan intézkedés, amely stabilitást teremt, közvetlenül hozzájárulhat a gazdasági teljesítményhez.

A reklámadó kivezetésének támogatói szerint az adómentes környezet segítette a digitális platformok fejlődését, a hazai média finanszírozását és a kis- és középvállalkozások marketingtevékenységének bővülését. A bizonytalan adókörnyezet ugyanakkor visszafoghatja az innovációt, a kommunikációs költéseket és végső soron a vállalatok piaci növekedését is.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.