Több mint háromezer dolgozó sztrájkba kezdett az Egyesült Államokban a Boeing Defense egységeinél, miután a vállalat és a dolgozókat képviselő szakszervezet nem tudott megegyezni a kollektív szerződés feltételeiről. A munkabeszüntetés a Missouri állambeli St. Louis és St. Charles, valamint az illinois-i Mascoutah területén működő üzemeket érinti, ahol a vállalat több nagy presztízsű haditechnikai programot gyárt, köztük az F-15 és F/A-18 vadászgépeket, a T-7A Red Hawk kiképző repülőgépet, az MQ-25 Stingray dróntankert, valamint más fejlett fegyverrendszereket.
A sztrájk különösen érzékenyen érinti az amerikai védelmi ipart, mivel ezek az üzemek kulcsszerepet játszanak a légierő és a haditengerészet ellátásában. Emellett a jövőbeni F-47 lopakodó vadászgép gyártása is a St. Louis térségében indulhat el, bár a Boeing egyelőre nem közölte, hogy a munkát szakszervezeti vagy nem szakszervezeti dolgozók végzik majd. A több mint 3200 érintett munkavállalót a Nemzetközi Gépészek és Repülőgépipari Munkások Szakszervezetének (IAM) 837-es kerülete képviseli, amely már korábban is elutasította a Boeing ajánlatait. A legutóbbi, módosított négyéves javaslat bár tartalmazott kompromisszumokat a munkaidő-beosztásra vonatkozóan, nem volt elegendő ahhoz, hogy elnyerje a dolgozók támogatását - még azok után sem, hogy a júliusi ajánlatban akár 40 százalékos béremelés is szerepelt.
A szakszervezeti vezetők szerint a dolgozók magas szintű szaktudása, elkötelezettsége és a nemzetbiztonságban betöltött szerepük méltóbb elismerést érdemelne. Tom Boelling, az IAM helyi képviselője úgy fogalmazott, a munkások egyértelművé tették, hogy olyan szerződést akarnak, amely méltányosan tükrözi az általuk végzett munka jelentőségét. Hasonlóan nyilatkozott Sam Cicinelli, a szakszervezet középnyugati alelnöke is, aki kiemelte, hogy a dolgozók nem kérnek többet annál, mint amit megérdemelnek: biztonságot családjaiknak és elismerést szakértelmükért.
A Boeing részéről Dan Gillian, a cég légi dominancia programjáért felelős alelnöke csalódottságát fejezte ki a sztrájk miatt, de hozzátette, hogy a vállalat felkészült az eshetőségre, és életbe léptette vészforgatókönyvét annak érdekében, hogy a nem sztrájkoló munkaerő révén folytathassa a szállításokat.
A sztrájk gazdasági hatása a Boeing számára nem elhanyagolható, különösen annak fényében, hogy a vállalat az elmúlt években komoly működési veszteségeket halmozott fel. A 2019-es két végzetes 737 Max repülőgép-balesetet követő földre parancsolás óta a cég összesen több mint 42 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. Bár a 2025-ös második negyedévben a veszteség mértéke 611 millió dollárra mérséklődött, a helyzet továbbra is feszült, különösen a kereskedelmi repülőgépgyártás területén tapasztalt minőségi problémák és késedelmek miatt. A mostani sztrájk a védelmi üzletág stabilitását is megkérdőjelezi, ami újabb kihívást jelent a már így is válságokkal terhelt Boeing számára.