Hirdetés
. Hirdetés

Szárnyaló tableteladások, stabil notebook-piac

|

Az NPD DisplaySearch adatai szerint 2011-ben 72,7 millió táblagépet szállítottak ki. A notebookok iránti kereslet a vártnál kisebb mértékű, de stabil növekedést mutatott.

Hirdetés

Jól fogynak a tabletek
Jól fogynak a tabletek

Az NPD DisplaySearch szerdán nyilvánosságra hozott adatai szerint tavaly összesen 72,2 millió táblagépet értékesítettek világszerte – ez a teljes mobil PC-piac 25,5 százalékát teszi ki. A vállalat negyedik negyedéves becslése szerint a tabletszegmens egyetlen év alatt 256 százalékos növekedést produkált.

A cég kutatása szerint 2011-ben 187,5 millió notebook talált gazdára; korábban 188 millió darabos forgalmat saccoltak. A notebook forgalom éves szinten így is stabil, 12 százalékos növekedést mutatott.

Az iparági megfigyelők többsége egyetért abban, hogy bár a tabletek népszerűsége vitathatatlanul negatív hatással van a hagyományos PC-piac alakulására, egyelőre nem tapasztalható számottevő kannibalizáció. A Google tulajdonában lévő mobil hirdetési hálózat, az AdMob felmérése szerint a táblatulajdonosok 77 százaléka továbbra is használ notebookot; a Forrester Research pedig egyenesen arra jutott, hogy az új notebookok vásárlóinak többsége is közülük kerül ki.

A fenti eredményeket az NPD DisplaySearch kutatásai is alátámasztják: becslésük szerint 2017-ben közel 432 millió notebookot és 383,3 millió táblagépet értékesítenek majd. A cég az Ultrabook-piacon is élénk érdeklődésre számít: számításuk szerint az pengevékony, pillekönnyű laptopokból közel 175 millió darab fogyhat 2017-ben.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.