Hirdetés
. Hirdetés

Újabb lépés az akvizíció felé

|

Az amerikai hatóságok jóváhagyták a Google-Doubleclick tranzakciót, már csak az Európai Bizottság döntését várják.

Hirdetés

A Google még 2007. áprilisában megegyezést kötött, hogy készpénzben fizet ki 3,1 milliárd dollárt a DoubleClick online reklámkiszolgáló cég tulajdonosának, a San Francisco-i központú Hellman & Friedman és a JMI Equity and management vállalatnak.

Az Ausztrál Fogyasztóvédelmi és Versenyhivatal korábban már jóváhagyta az ügyletet, és a három brazíliai szabályozó hatóság egyike kifejezetten szorgalmazta az üzlet megkötését. A Google azonban addig nem zárhatja le a tranzakciót, amíg az Európai Bizottság - amely jelenleg még vizsgálja az ügyet - is rá nem bólint. A Bizottság döntése jövő április elején várható.

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission - FTC) véleményezésében kijelentette, hogy nem tart semmilyen létező vagy potenciális kockázattól, amely a piaci versenyt akadályozná. A Google és a DoubleClick egymást kiegészítő tevékenységet végeznek, nem tekinthetők versenytársaknak. A Google jelenleg elsődlegesen szöveg-alapú hirdetések értékesítésével foglakozik, míg a DoubleClick főként a weboldalakon elhelyezett hirdetések terjesztésére és dokumentálására koncentrál. A DoubleClick nem vásárol és nem értékesít hirdetéseket, sem hirdetési felületeket. Ezzel szemben egy olyan technológiát biztosít, amellyel a hirdetők és weboldal-tulajdonosok - az egymással való megegyezés alapján - hirdetni tudnak, illetve ezen hirdetésekhez kapcsolódó statisztikai adatokat szolgáltat számukra.

A Kereskedelmi Bizottság a leiratban azt is hangsúlyozta, hogy az online reklámszolgáltató piacon hatalmas a verseny, a Google DoubleClick-akvizíciója csak egy a közelmúlt ügyletei közül. Az elmúlt hónapok során az online hirdetési iparágban számos nagyméretű tranzakciót jelentettek be: A Yahoo felvásárolta a Right Mediát, az AOL az ADTECH-et és a TACODA-t, a WPP Group a 24/7 Real Mediát, míg a Microsoft hat milliárd dollárért megvette az aQuantive-ot, majd az AdECN-t.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.