Hirdetés
. Hirdetés

Battery not included

|

Az Egyesült Államokban január 1-jétől tilos a légiutasoknak lítium-alapú akkumulátorokat a feladott csomagjukba tenni.

Hirdetés

Lévén a legtöbb az amerikai hatóságok által bevezetett biztonsági szabály nagyon hamar kötelezővé válik az egész világon, nem csak az Egyesült Államokba utazóknak érdemes tudnia a változásokról. A 2007 legvégén az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma által bejelentett új szabály szerint mostantól tilos lítium alapú tartalékakkumulátorokat a repülőgép csomagterében elhelyezett, csomagjukban feladni. Oda csak úgy kerülhetnek, hogyha valamilyen eszközhöz vannak kapcsolva és kevesebb, mint 2 gramm lítium található bennük. Az ok, hogy a közelmúltban több repülőgéptüzet is hibás, zárlatos lítium-ion akkumulátorok okoztak. Míg az utastérben keletkező ilyen tüzeket eddig sikerrel fékezték meg, különösebb probléma nélkül, hiszen időben észlelték azokat, addig 2006 februárjában a UPS futárcég egyik tehergépe kényszerleszállást hajtott végre Philadelphiában a raktérben keletkezett tűz miatt. A vizsgálat eredménye szerint ennek a tűznek is hibás akkumulátorok voltak az okozói.

Mint arról az év folyamán folyamatosan hírt adtunk 2007-ben hibás akkumulátorok millióit hívták vissza a különböző noteszgépgyártók, mert a gyártás során fémrészecskékkel szennyeződtek az akkuk és ezek az anódot és katódot elválasztó vékony műanyaghártyát képesek felsérteni, ezzel zárlatot okozni. A zárlat pedig túlmelegedéshez, esetenként tűzhöz vezet.

2008 január elsejétől az Egyesült Államokban csak úgy lehet lítium alapú akkumulátorokat az utaskabinba felvinni, hogyha azok csatlakoztatva vannak valamilyen eszközhöz, például egy kamerához, vagy noteszgéphez. Tartalék akkumulátorok továbbra is a fedélzetre vihetőek - összesen két darab személyenként -, de csak akkor, hogyha azokban egyenként nincs 8 grammnál több lítium. Az összes fedélzetre vitt akkumulátor - beleértve azt is, ami csatlakoztatva van a kamerához, fényképezőgéphez, mobiltelefonhoz, noteszgéphez - együttesen nem tartalmazhat 25 grammnál több lítiumot.

ups1.jpg
Több repülőgéptüzet is okoztak a közelmúltban a hibás lítium akkumulátorok. Kép a Philadelphiában kényszerleszállást végrehajtott UPS gépről készült

Hogy ez pontosan mekkora mennyiség, nehéz meghatározni. Az amerikai kormány által üzemeltetett Safe Travel nevű internetes oldal úgy fogalmaz, hogy "8 grammnyi lítium egy 100 watt-órás akkuban, míg 25 egy 300 watt-órásban található." Például egy professzionális tévékamerához használt akkumulátor már csak úgy utazhat majd, hogyha az a kamerához van csatlakoztatva és az utaskabinban van, de a nagyméretű, univerzális noteszgép akkumulátorok - például az APC is gyárt ilyeneket - is problémásak lehetnek.

profcambatt.jpg
Egy ekkora akku, mint ami ezen a professzionális kamerán látható, már problémát jelenthet
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.