Hirdetés
. Hirdetés

Mi újság, Wagner úr?

|

Wagner úr (eredeti nevén Wagner Rinaldo-Rinaldini) előéletéről keveset tudni. Még a telegráf feltalálása előtt részegedett le, azóta csak szinten tartja magát. Barátai szerint olyan csúnya, mint egy elefánt, mosolygós arca pedig erősen emlékeztet egy krokodiléra. Alapjaiban jóindulatúan közönyös, de zsebkésvetésben utolérhetetlen. Fülig Jimmynek egyszer bevallotta, hogy többször nősült, de nem szerelemből, hanem pénzért. (Rejtő Jenő: Piszkos Fred közbelép - részlet) - Ismerős a fenti történet?

Hirdetés

Az utóbbi években sok újat tudhattunk meg ügyfeleinkről. Megtanultuk, hogyan szerezzünk új vevőt, megismerkedhettünk a kampány menedzsmenttel, a célzott értékesítés titkaival. Majd a végsőkig csiszoltuk a célzott értékesítés fortélyait. Ám eközben maga az ügyfél is változott. Jó néhányuknak például komoly problémái akadtak, és ez kintlévőségek formájában a szállítóknál is megjelent. Két fő csoportjukat különböztethetjük meg: az átmeneti problémákkal küszködőket, akik talpra tudnak állni, és a „Wagner urakat", akik reménytelenül lejtőre kerültek. A jó ügyfeleink kiemelt törődést igényelnek, amit idővel meghálálnak, hosszú távú lojalitásuk tartósan megmarad. A „Wagner urak" kezelése ezzel szemben nagyon nehéz, eredménye nehezen kimutatható, alapvetően csak a túlélésre játszanak.

Új, aktuális feladatokat kell tehát megoldanunk:
- hogyan ismerjük fel ügyfeleink fenyegető problémáit? - A problémáknak mindig vannak előjeleik. Ezek kiszűrése a hatalmas információtömegből kulcsfontosságú.
- hogyan szűrjük ki ügyfeleink közül a „Wagner urakat"? - Nem elég a jó ügyfeleket ismernünk, fel kell tudnunk ismerni Wagner urat is.
- hogyan szedjük be hatékonyan kintlévőségeinket? - A bank a hiteltörlesztés, az elektromos művek az áramszámla, a távközlési cég a telefonszámla sárga csekkjét akarja „eladni" a vevőnek. A kintlévőség-kezelés hatékonysága dönti el, hogy ez kinek sikerül a valóságban.
- hogyan tudjuk segíteni problémákkal küszködő ügyfeleinket? - Sokszor a nehézségekkel küzdő ügyfelek válnak Wagner urakká. Fontos feladat ennek a folyamatnak a megakadályozása, és az ügyfél visszasegítése a normál napi rutinba. Nem más ez, mint egy speciális fókuszú kampánymenedzsment.
- hogyan optimalizálhatjuk meglévő ügyfélportfóliónkat? - Van, amikor időben felismerjük ügyfeleink problémáit, segíteni tudjuk őket azok megoldásában. Vannak olyan esetek, amikor ez nem oldható már meg, vagy ezeknek a költsége olyan magas, hogy egyszerűen nem éri meg ezt felvállalni. Ekkor ezeket az ügyfeleket a felismert Wagner urakkal együtt el kell engednünk.

Ahogy Rejtő Jenő is megfogalmazta: „Minden valótlan tény felismerése egy lépéssel közelebb visz a való tényálláshoz."

Ezekre és hasonló kérdésekre adunk gyakorlati tapasztalatokon nyugvó ötleteket, megoldásokat, javaslatokat, jó gyakorlatokat az idei IQSymposium Operatív Információtechnológia 2011 konferenciánkon.

Puskás Norbert
ágazatigazgató

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.