Hirdetés
. Hirdetés

Felpörgött a Google profitja

|

A frissiben lenyelt Motorola Mobility megdobta a számokat.

Hirdetés

Google-Motorola
Google-Motorola
Kezdjük a lényeggel: 2,79 milliárd dolláros profitról számolt be a Google a második negyedévre vonatkozóan, ami 11 százalékos emelkedés a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A vállalatnak ez az első olyan pénzügyi jelentése, amiben már benne van a Motorola Mobility májusban lezárt akvizíciójának eredménye is. A június 30-án záródott pénzügyi negyedév beszámolójában 1,25 milliárd dolláros tétellel szerepel az egykor szebb napokat is látott vállalat, így nagyjából az amerikai keresőóriás teljes bevételének 10 százalékát adja. Utóbbi 12,21 milliárd dollárt tesz ki (részvényenként 10,12 centet, 8 centtel többet az elemzői várakozásoknál), szemben az egy évvel ezelőtti 9 milliárd dollárral.

Ezzel párhuzamosan azonban 233 millió dollárral rontja is a működési eredményt a Motorola, nagyjából 6 százalékkal húzva le a Google profitját. Az tehát tisztán látszik, hogy valamit kezdeni kell vele, azon túl, hogy óriási szabadalmi csomagot tudhat immár magáénak a keresővállalat az akvizíció következtében. Ugyanakkor erre vonatkozó terveit egyelőre nem kívánta feltárni a Google; egy nemrég pénzügyi elemzőknek tartott konferenciahívás keretei között hiába kérdeztek rá a szakemberek a Motorolát érintő változásokra, nem kaptak választ.

Számos, az elmúlt időszakban tett bejelentés mutat abba az irányba, hogy a vállalat nemcsak a szabadalmakban rejlő lehetőségeket akarja kihasználni, hanem a Motorola egykori eszközgyártó mivoltát is. Az egy dolog, hogy a nemrég tartott I/O fejlesztői konferencián Larry Page bemutatta a Nexus 7-et, a Google táblagépét, de egyben azt is hangsúlyozta, hogy mennyire izgatottak a fogyasztóknak összerakni tervezett új termékek miatt.

Természetesen a bevételek zöme nem származik, nem származhat ebből a szegmensből. Még mindig a hirdetési piacról gyűjti össze a betevőt a Google: közel 11 milliárd dollárt jelentett le a vállalat, ami éves szinten 21 százalékos növekedést jelent. Ugyanakkor a kattintások értéke, vagyis a hirdetők egy kattintásért való fizetési hajlandósága némileg csökkent: 16 százalékkal kevesebbet hozott egy klikk átlagosan az elmúlt negyedévben, mint a 2011-es év hasonló időszakában.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.