Hirdetés
. Hirdetés

Jöhetnek a magyar Amazonok

|

Megfigyelték már, hogy az e-kereskedelemmel foglalkozó szakemberek arcán az elmúlt években egyre szélesebb mosoly terül el?

Hirdetés

Elképesztően bővül a szektor volumene, napról napra jelentősebb szeletet szakítva ki a hagyományos értékesítési formák uralta piacból. A fejlődést mindeközben több trend is támogatja. Az internetpenetráció bővülése; a végre megszületett, EU-konform, vásárlóorientált szabályozások bevezetése; a különféle online fizetési rendszerek elterjedése; az online elfogadott bankkártyák számának növekedése; az általánosan javuló vásárlói bizalom; valamint az inkorrekt kereskedők lemorzsolódása csak néhány faktor azok közül, amelyek előrevetítik, hogy nem sokáig kell már irigykedve néznünk a nyugati webáruházak, mint például az Amazon óriási szortimentjét és ultramodern vásárlási folyamatait.

Hirdetés

A lehetőségekkel azonban új kihívások is érkeznek. Régen túlvagyunk már azon, hogy egy kereskedő weblapjának, webáruházának elkészítése mellékes feladat, szükséges rossz. Az IT-stratégia központi kérdéssé vált, a kereskedelmi folyamatok minden lépése - a logisztikától a dinamikus promóciókon át a visszáru kezeléséig - ma már digitalizált. Sőt a növekvő számú és egyre komplexebb igények miatt már az sem elfogadható, ha egy-egy cég folyamatait egymástól független szigetrendszerek kezelik: a teljes láncnak egyetlen, integrált rendszerbe kell illeszkednie.

Átfogó megoldást nyújt ezekre a kihívásokra a nemzetközi viszonylatban már régóta piacvezetőnek tekintett, az SAP által 2013-ban felvásárolt, svájci fejlesztésű Hybris Platform, amely új szereplő a magyar e-kereskedelmi rendszerek között. Itthon már folyamatban van az első bevezetés, amelyet a HostLogic Zrt. végez, az első SAP által minősített Hybris-szakértő partnercég Magyarországon. A szoftvert olyan óriásvállalatok használják világszerte, mint például a Samsung, a Nikon, a Bridgestone vagy a Levi's. Nézzük meg, miben különbözik egy ilyen, csúcstechnológiát alkalmazó webáruház az átlagostól!


Tudatos vásárlók képe
A Hybris sikerének egyik kulcsa a vásárlókról nyújtott "360 fokos nézet", melynek lényege, hogy a vásárlás mint tranzakció helyett a vásárlót, annak viselkedését helyezi előtérbe, és az ehhez tartozó adatbázist, az erre épülő üzleti intelligenciát tekinti értéknek. Méghozzá azt a vásárlót, aki egyre informáltabb, tudatosabb: online tájékozódik, árakat hasonlít össze, értékeléseket olvas, miközben a branddel, termékkel számtalan érintkezési ponton (kereső, közösségi média, hírlevél stb.) és csatornán (tévé, mobiltelefon, táblagép, számítógép stb.) találkozik. A Hybris pedig képes mindezen érintkezési ponton ugyanazt az arculatot, minőséget, egységes felhasználói élményt mutatni: őket nem különbözteti meg, hanem összevonja egyetlen, úgynevezett omni-channel kiszolgálás alá.

Az alaprendszer az implementációt segítendő több előre gyártott mintával, úgynevezett acceleratorral rendelkezik. Ezek különféle vertikumokra - mint például szórakoztató elektronika vagy ruházat - illeszkednek, és nem csak a bevezetés idejét tudják lerövidíteni, de magukkal hozzák a Hybris több száz partnere által már kipróbált, lemért, bizonyítottan működő legjobb megoldásait (best practices) is. Amennyiben pedig az alaprendszer nem lenne elegendő, a bővíthetőség nemcsak egyedi fejlesztés által valósítható meg, hanem az SAP-Hybris partnerek által gyártott, a Hybris saját piacterén forgalmazott számtalan különálló bővítmény is bevethető.

Reklámmotor, nem varázslat
Ugye Ön is találkozott már olyannal, hogy egy Google keresés után Facebook fiókjába belépve pont aktuális érdeklődésének megfelelő ajánlatokat dob fel a reklámmotor? Ezt a fajta "varázslatot" is támogatja a moduláris felépítésű Hybris egy kiterjesztése, a Hybris for Marketing, amely képes valós időben követni egy-egy felhasználó vagy felhasználói csoport akár teljesen egyedi életútját. Mivel online jelenlétünk során folyamatosan digitális lábnyomokat hagyunk magunk után - legyen az keresés, egy Twitter-üzenet, egy elküldött e-mail vagy egy Facebook státusz - ezekre az információkra építve extrém pontossággal meghatározható az egyén éppen aktuális érdeklődési köre, amivel szinte tökéletesen célzott reklámok, testre szabott ajánlatok jeleníthetők meg. Ez bizony nem egy postaládába dobott, majd egy napon belül a kukában landoló szórólap!

Ezt nyújtja tehát a már itthon is elérhető Hybris, amely innentől nem a jövő, hanem a jelen. Miközben a targetált ügyfélkezelés előnyeit a vásárlók élvezik, a szoftverek fejlődése, a kiszolgálási folyamatok optimalizálása piaci konszolidációt is elindított. Azok a vállalatok, amelyek most invesztálnak az omni-channel megoldásba, olyan marketingeszközökhöz, piaci előnyhöz jutnak, amelyek mellett a kisebb vagy későn kapcsoló szereplők már labdába sem rúghatnak.

Fel kell ismernünk: a sikeres e-kereskedelem legfontosabb eleme maga a szoftver, annak kiválasztása, megfelelően testre szabott bevezetése, amely egy-egy cég felemelkedését vagy bukását is jelentheti.

www.hostlogic.hu

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.