Hirdetés
. Hirdetés

Papír nélkül - okosan

|

Számos, a működési hatékonyságot növelő üzleti-mobilalkalmazás közül választhatnak a közepes és nagyvállalatok. A felhő, illetve a mögötte álló szolgáltató sok gondot levehet a cégek válláról.

Hirdetés

Magyarországon is egyre több ember cseréli le korábbi mobilkészülékét okostelefonra, ennek ellenére a korszerű eszközök kínálta üzleti felhasználási lehetőségeket csak egy szűk réteg használja ki. Egyelőre a mobil e-mailezés szolgáltatást is főként a felső vezetők veszik igénybe. A vállalatok sok esetben még nem várják el dolgozóiktól, hogy távolról is intézzék hivatalos levelezésüket. Történik mindez olyankor, amikor a hazai piacon minden várakozást felülmúló az okostelefonok értékesítése: az IDC a magyar piacon 2011-re 35 százalékos növekedést jelzett előre, a Magyar Telekom közepes és nagyvállalati ügyfélkörében történt készülékértékesítéseknek már több mint fele okostelefon. És akkor még nem beszéltünk a táblagépekről, amelyek iránt világszerte meredeken nő az érdeklődés. Jól mutatja ezt a tendenciát az IDC világpiaci előrejelzése: a piackutató a 2011-re vonatkozó, 53,5 milliós értékesítési darabszámot szeptemberben 9 millióval megemelte, jelezve, hogy az iPAD az eladott tabletek 65 százalékát teszi majd ki. Abban, hogy a vállalatok és intézmények megfelelően tudják igénybe venni az okostelefonok és a táblagépek által nyújtott lehetőségeket, fontos szerepük van a rendszerintegrátoroknak és a szolgáltatóknak.

Kommunikációs alkalmazások

„Mivel egyre több ember használja már az okostelefonokat, illetve tableteket, célszerű az ilyen eszközök mobil vállalati alkalmazásokban rejlő lehetőségeit minél inkább kihasználni. Ez egyaránt előnyös a munkatársaknak és a cégeknek" - mutatott rá Feczkó Iván, a KFKI Zrt. (Magyar Telekom Csoport, T-Systems) innovációs menedzsere.

Az e-mailezésen kívül itt van például a mobil alközponti integrációja, aminek révén a mobiltelefonon ugyanolyan funkciókat lehet elérni, mint az asztali készüléken. A mellékünkre érkező hívások a mobilon is elérnek minket, vagy akár ki is válthatjuk az asztali telefont a mobilunkkal, annak minden funkcióját megtartva. Az alközponti integráció a mobileszközt is bevonja az egységes kommunikációba. E szolgáltatások közé tartozik például a jelenlét-információ megjelenítése vagy az azonnali üzenetküldés lehetősége. A 4G mobilhálózatok terjedésével a mobiltelefonról indított hívásokat is át lehet tenni IP-alapúra mégpedig úgy, hogy a hangalapú kommunikáció vállalati szinten, titkosítva folyjon. A következő lépés az IP-alapú videokonferencia csoportmunka-támogatással, az okostelefonok és táblagépek bekapcsolódásával.

„Az említett kommunikációs alkalmazások mellett a nagyvállalati felhasználásban rendkívül hasznosnak és fontosnak tartjuk a felső vezetői munkát támogató információs megoldásokat, valamint a munkafolyamatok automatizálását elősegítő alkalmazásokat. A jövőben a táblagépek vékony kliensként való használata is fontos terület lehet" - vélekedett Horváth Varga János, a KFKI Zrt. főmérnöke.

Kevesebb eszköz, gyorsabb folyamatok

A vékonykliens-alkalmazás fő előnye, hogy a táblagépről azokat a vállalati szoftvereket is el lehet érni, amelyeknek nincs a táblagép operációs rendszerére kifejlesztett natív kliensük. Ilyenkor természetesen nem használható ki az okostelefonok, illetve a natív kliensek számos előnyös tulajdonsága (érintésre optimalizált működés, álló-fekvő üzemmód, vezérlés kézmozdulatokkal stb.), viszont igen vonzó, hogy távolról, laptop nélkül is hozzá lehet férni az összes vállalati alkalmazáshoz, illetve információhoz.

Jellemzően a papíralapú munkafolyamatok okostelefonnal vagy táblagéppel való kiváltását szolgálják a munkafolyamatok optimalizálását segítő megoldások. A T-Systems által kínált MobilEngine mobil workflow alkalmazás potenciális felhasználója lehet például a kereskedelmi, a biztosítási, a banki, a logisztikai vagy az FMCG-szektor. A gyorsan bevezethető alkalmazást használhatják az értékesítők a napi tevékenységük riportolására, a kárszakértők a kárfelvételi űrlapok kitöltésére vagy éppen a karbantartók az adott munka felvételének, majd elvégzésének monitorozására stb. Az elektronikusan kitöltött űrlapokon az elvégzett tevékenység mellett megjelenik a kitöltés pontos lokációja időbélyeggel megjelölve, valamint az adott tevékenységtől függően az elektronikus dokumentumokhoz csatolt fotók is. Az elkészült e-dokumentumok bekerülnek a felhőbe, pontosabban a MobilEngine back-office rendszerébe. Onnan - a dokumentumokból kinyert jelentésekkel, kimutatásokkal együtt - betölthetők a vállalat saját vállalatirányítási vagy más háttértámogató rendszerébe. A havidíjas konstrukcióban igénybe vehető szolgáltatással néhány napra rövidíthetők a korábban akár több hétig tartó folyamatok, ráadásul a szolgáltatás igénybevételével a munkafolyamat során keletkező információ hibaszázaléka is nagymértékben lecsökken.

Mivel a táblagépeket eredetileg médiafogyasztásra találták ki, ezen eszközök kiválóan alkalmasak információfogyasztásra is. Ebből kiindulva fejlesztette ki a Magyar Telekom és az IQSYS közösen a dashboard vezetői információs rendszert. A megoldás lehetővé teszi, hogy a vezető bármikor, gyorsan át tudja tekinteni iPadjén a pénzügyi kimutatásokat, számokat, grafikonokat. A rendszer a vállalati SAP-rendszerből gyűjti ki a riportelvárásoknak megfelelő, egyénre szabott adatokat, majd a formázást követően kiküldi azokat az iPad kliensre.

Mobileszköz-menedzsment

Mivel az okostelefon főleg személyes eszköz, sokan a mobil vállalati alkalmazások mellett magáncélokra is használják, azonban problémát okozhat, ha a kétfajta felhasználás összekeveredik.

„A privát és a vállalati adatok elkülönítése nem bízható a felhasználóra. Ahhoz, hogy a biztonsági feltételeknek eleget tudjunk tenni, valamilyen menedzsmenteszközre van szükség. A havidíjas, felhőből igénybe vehető szolgáltatást az iOS és az Android-alapú készülékeken kívül a Symbian, a RIM-BlackBerry, a Windows Mobile, sőt még a kifutóban lévő Java platformokra is kínáljuk. A vállalat IT-üzemeltetője, a mobileszköz-menedzsment szolgáltatás webes felületéről könnyen és gyorsan tudja telepíteni a készülékekre a különböző mobil vállalati alkalmazásokat, valamint képes menedzselni a szükséges beállításokat, beleértve a biztonsági előírásoknak történő megfeleltetést is" - hangsúlyozta a főmérnök.

A mobileszköz-menedzsment jó a végfelhasználónak, hiszen gyorsan segítséget kaphat saját vállalati IT-helpdeskjétől, ugyanakkor előnyös a vállalat számára is, mivel a pontos nyilvántartás révén naprakészen látja az üzemeltetett készülékeket, a telepített szoftvereket, a különböző beállításokat, illetve biztonságban tudhatja a vállalat számára kritikus információkat is. Az egyes készülékeket tehát nem kell külön-külön az IT helpdeskre bevinni és a beállításokat ott fizikailag egyenként elvégezni, hanem a teljes vállalati mobilflotta egy webalapú központi back-office felület támogatásával válik menedzselhetővé, amely által nagymértékben nő az üzemeltetés hatékonysága.

„Komplex mobil vállalati megoldásainkat 5 éve folyamatosan fejlesztjük. Komoly hozzáadott értéket képviselő termékeink hosszú évek tapasztalatait integrálják. Ez a megközelítés - amely természetesen tanácsadással is párosul - egészen más, mint a polcról levehető, webáruházakban megvásárolható mobilalkalmazásoké" - hangsúlyozta Feczkó Iván.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.