Hirdetés
. Hirdetés

Saját sírját ássa a Digg?

|

Dühösek a Digg felhasználói. Szerintük az oldal megcsalta a közösségét azért, hogy a nagy kiadókat szolgálja.

Hirdetés

Hétfő óta csúcsra vannak járatva a Reddit szerverei. Nehezen bírják a hirtelen rájuk nehezedő megterhelést, így a webszolgáltatás néha egy rövid időre elérhetetlenné válik. A san franciscoi cég weboldalát ugyanis a hét eleje óta megrohamozták a felhasználók, amellyel az oldal mérnökei korábban nem számoltak. Ez nem is csoda, mivel a változás jelentős. A Reddit Los Angeles Times-nak küldött levele alapján az egyedi felhasználók száma 48 százalékkal növekedett meg a hét eleje óta, míg a StatCounter 92,4 százalékos forgalomnövekedést regisztrált a Reddit esetén.

 

 



Haragból elásott Reddit

Mindez nem a Reddit tündöklésének köszönhető, sokkal inkább a Digg elhatalmasodó bukásának, amelytől a jelek szerint jelentős számban pártolnak át a riválishoz a felhasználók. "A Digg és a Reddit piaci részesedése folyamatosan hullámzik, de hétfőn a Digg mélypontra süllyedt. Ilyen alacsonyan nem állt, amióta a két oldalt vizsgáljuk. A felhasználók az egerükkel büntetik a Digg új oldalát" - vélte Aodhan Cullen, a StatCounter vezérigazgatója. A Digg süllyedése és a Reddit felemelkedése egyébként olyannyira látványos, hogy az online piackutató cég a böngészők és az operációs rendszerek globális trendjei mellett egy külön Digg-Reddit oldalt is létrehozott, szemléltetve a közösségi hírmegosztó szolgáltatások kétszereplős küzdelmét.

"A Digg kezdőlapjáról most naponta 250 ezer látogató érkezik hozzánk. Ez egy kicsivel több, mint a tegnapi forgalmunknak az egy hetede" - írta blogjában Christopher Slowe, a Reddit vezető fejlesztője. Ez könnyen elképzelhető, mivel a Digg múlt heti verzióváltása után a közösségi hírmegosztó-oldal felhasználói elárasztották Reddit-es hivatkozásokkal a szolgáltatás kezdőoldalát, így a Digg látogatói könnyedén belebotolhatnak a rivális megoldásra mutató linkekre.

Természetesen ezt egy átmeneti állapotnak is vélhetjük, mivel jellemző módon a felhasználók nem szeretik a változásokat. A Facebook újításai kapcsán is mindig vannak károgók. A hírek pedig felnagyítják az elégedetlen hangokat, de általában ezek csak a felhasználói táborok kis százalékát mozgatják meg, és nem szoktak többek lenni puszta fellángolásnál. Idővel a legvérmesebb látogatók is belenyugszanak az újdonságokba. A Digg példája egy picit más, hiszen az oldal merész lépésre szánta el magát, amely első látomásra visszalépésnek tűnhet. Sőt az is elképzelhető, hogy a múlt héten bevezetett negyedik verzióval a site a saját sírját ásta meg.

Elhagyott közösség

A Digg az online felhasználói szokásokra reagálva ugyanis a harmadik verzióhoz képest jelentősen átalakította a szolgáltatását. Hangsúlyossá váltak a közösségi funkciók, így a Twitterhez hasonlatosan már lehet követni más felhasználókat, akiknek a hírei között az oldal látogatói könnyen navigálhatnak. Emellett a Digg Facebook és Twitter csatlakozót is kapott, hogy így is megkönnyítse a népszerű szolgáltatások tagjainak az oldal használatát. Mindezzel az oldal üzemeltetői a Digg lassú hanyatlását szerették volna megakasztani, reagálva a modern idők internet-használati szokásaira.  "A Twitter elvitte a forgalmunk egy részét, ehhez nem fér kétség. Pontosabban a Twitter és a Facebook" - írta korábban Kevin Rose, a Digg vezérigazgatója, illetve tegnap óta csak ex-vezérigazgatója. Az oldal első embere ezért új szelek felé fordította szolgáltatásának vitorláját, a Facebook és Twitter dominálta közösségi oldalak vizeire evezve.  Sajnos azonban a jelek szerint saját gödrükbe estek, mivel eközben feladták azt, amit eddig a felhasználóik kedveltek: a közösséget.

 

 

 



Utóbbi a Digg változásának és egyúttal a modernkori hanyatlásának a fő eleme. Az oldal üzemeltetői ugyanis az elmúlt időszakban egyre nagyobb teret engedtek a szponzorált hivatkozások és nagy kiadók számára, hogy így jussanak plusz bevételhez. Ám olyan messzire még nem merészkedtek, mint most a negyedik verzióval. Az oldal eddig ugyanis egy láthatatlan megállapodás alapján működött: a felhasználók elásták a számukra érdekes híreket és bejegyzéseket, amelyek közül a legnépszerűbbek kikerültek a főoldalra. Így az oldalt gyakorlatilag a közössége formálta, amelybe a Digg szerkesztői csak minimális mértékben piszkáltak bele.

 

 

 



"A Digg negyedik változata feltörte ezt a megállapodást. Hiszen akármit mond Kevin Rose, a csapata, vagy a hírességeik - az oldal felett az embereknek már nincs hatalmuk. A hatalom a céges blogoké és Kevin néhány kiválasztott barátjáé lett, Rose ugyanis valamiért úgy érzi, hogy le kell kenyereznie őket a sikerért" - írta például éles hangú publicisztikájában az amerikai Media Caffeine. A lap szerkesztői ennek alátámasztásaként kigyűjtötték, hogy mely bejegyzések kerülhettek ki az elmúlt időszakban a Digg főoldalára. A 66 százalékát a Mashable, az Engadget, a LeoLaporte, a BBC, a Wired, a CollegeHumor és az ArsTechnica cikkei adták, míg más médiumok csak 44 százalékból részesültek. Mellettük a Huffington Post is közzétett egy szemléletes ábrát, amely a Digg harmadik és negyedik változatát hasonlítja össze ugyanezen szempontból. Nem meglepő módon esetükben is drasztikus a különbség a főoldali híreket szemlézve.

 

 

 



"Az elásott hírek továbbra is egyenlők, itt nem történt semmi változás. Az ajánlott profilok megjelenése ráadásul egy teljesen új világot nyit meg. Rangsorolni fogjuk azonban a felhasználókat. Nem népszerűségük (követők száma) szerint, hanem az alapján, hogy milyen minőségű híreket küldenek be, illetve ásnak mélyebbre (hasonlóan a wefollow.com oldalához). Ez véget vet majd a népszerűségi versenynek, és a fókusz a minőségi felhasználók felé irányul" - írta reagálásában Kevin Rose, nem tagadva a kiadók kiemelését.

Sok volt a baki

A felhasználók többi panasza a főoldali hírek szerkesztési módja mellett szinte elhanyagolhatónak tűnik, ám azok magas száma és a rájuk adott reagálások miatt mégis érdemes végigszaladni néhányukon. Sokan fájlalják például, hogy eltűnt a beérkező hírek (Upcoming News) oldala, alapesetben a főoldal helyett a saját hírek (My News) jelenik meg, amely az ismerősök elásott hivatkozásait gyűjti, a korábban megjelölt hírek véletlenül törlődtek, valamint a "bury" és "dislike" gomb is száműzetésbe került.

Kevin Rose, a Digg tegnapi lemondott első embere mindegyik panaszra igyekezett választ adni. Elsőként is megvédte az új oldalt, amelyre elmondása alapján a negyedik verzió megjelenését követően egy nap alatt 43 ezer új felhasználó regisztrált. Emellett a beérkező hírek eltávolítását a csekély érdeklődéssel indokolta. "A júliusi több mint 200 millió oldalletöltésüknek csak 0,4 százalékát adták a beérkező hírek" - írta blogjában, amely mellett megígérte, hogy a jövőben a felhasználók beállíthatják majd, hogy a saját oldalukat, vagy a főoldalt akarják-e elsőként megtekinteni. Végezetül Kevin Rose sok hibát is elismert, így például a korábban mentett hírek eltűnését is.

A jelek szerint a Digg háza táján nagy a baj, mivel Kevin Rose bejelentette, hogy a jövőben Matt Williams, az Amazon.com korábbi menedzsere viszi tovább az oldal ügyeit. Egy biztos, hogy nem lesz könnyű dolga a web 2-es etalonnak számító oldallal, amelynek meg kell találnia az új helyét a közösségi oldalak által uralt világhálón.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.